A Mercedes által már az idény kezdetén bevetett dupla DRS ihletésére a Lotus is hasonló hatású, bár más működésű rendszer fejlesztésébe fogott, amelyet először júliusban, a Német Nagydíj szabadedzésén próbált ki a pályán.
Bár az “eredeti” dupla DRS-t 2013-ra betiltották, a Lotus folytatta a munkát, a saját megoldásuk kikerüli a szabályt. Az edzéseken végzett tesztek azonban messze nem voltak kielégítőek, így a futamon való bevetés elmaradt, Japán után már nem is próbálkoztak vele. A jövő heti abu-dzabi ifjoncteszten az enstone-i alakulat újra előveszi a rendszert, de a technikai igazgató, James Allison azt mondja, hogy a munka gyümölcsével csak 2013-ra számolnak.
“A terv szerint azon dolgozunk majd, eszköz kiszámítható módon, versenyen is hatékonyan bevethető legyen. Viszont az eddigi nehézségeket tekintve úgy gondolom, hogy túlzott optimizmus lenne arra gondolni, hogy az idei évben, a maradék versenyeken élesben használhatjuk.”
Míg a Lotus dupla DRS-es tulajdonképpen kudarcnak tekinthető, a szintén az év elejétől fejlesztett, végül Koreában pályára küldött ún. Coanda-kipufogó jóval ígéretesebben mutatkozott be. A gond egyelőre az, hogy a gázok új módon való kivezetése csökkenti a motorteljesítményt, a kevesebb lóerő miatt pedig az egyenesekben gyorsabban kifogy a szufla az autóból, mint kellene. Allison szerint Abu-Dzabira már meglehet a probléma megoldása.
“Nem is igazából az egyenesekben hozható sebesség a fő probléma, azon lehet segíteni a hátsó szárny beállításaival, a motorteljesítményt kellene visszasrófolnunk. A Coanda-kipufogónk első változata alaposan visszafogja a lovakat. De bízunk benne, hogy a (motorszállító) Renault Sport segítségével Abu-Dzabira már visszanyerhetjük a veszteség egyharmadát, végül pedig felét is. Olyan új kipufogót vetünk be, amely megtartja a Coanda-hatással nyerhető leszorítóerőt, de csökkenti az első változatnál tapasztalt lóerő-veszteséget.”