A Forma-1 gumiszállítója kedden közölte, hogy mely keverékeit viszi az idény végjátékára Abu-Dzabiba, az Amerikai Nagydíjra a vadonatúj austini pályára és a szezonzáró Brazil Nagydíjra.
Abu-Dzabiban a kora este rendezett versenyen a csökkenő hőmérséklet az egyik fő jellemző, emellett a “luxuspálya” sima aszfaltja adja a helyszín karakterét az egyébkén gyakorlatilag minden típusú kanyarral rendelkező nyomvonalon. A kopás nem nagy, a lágy és a közepes keveréket kapják majd a csapatok.
Az Amerikai Nagydíj öt év után tér vissza a Forma-1-be, de csak a verseny neve a régi, a helyszín vadonatúj, a texasi Austin mellett épült pálya teljesen szűz. Ahogy a csapatok, a Pirelli is szimulációk és a terepfelmérésen járt mérnökei által gyűjtött adatok alapján készül. A versenyen nagy kanyarterhelésekre és magas hőmérsékletre számítanak. Az olasz cég szeretne biztosra menni, így konzervatívan választott: a kemény és a közepes lesz a kínálat.
Austinnal ellentétben Brazil Nagydíj otthona, Interlagos már ismert a gumiszállító számára, a dimbes-dombos, kimondottan gyors kanyarokat-íveket is tartalmazó pálya nem kíméli az abroncsokat, ezért ahogy az USA-beli helyszínre, úgy a szezonzáróra is a közepes és a kemény keverék érkezik majd.
A végső kiosztások napvilágra hozatala után látható, hogy ahogy 2011-ben, úgy idén is a lágy (sárga) keverék szerepelt a legtöbbször, 15 futamon volt választható, míg a közepes (fehér) az idény végi triplázással a második leggyakrabban használt keverék lesz, 12 megjelenéssel.