Romain Grosjean 2009-ben már belekóstolhatott a Forma-1-be, de a fiatal francia akkor a versenyképtelen Renault-val az amúgy is mély krízisben lévő csapatnál nem sokat tudott felmutatni. Miután tavaly megnyerte a GP2-t 2012-re újabb esélyt kapott az enstone-i alakulatnál, de a mérleg finoman szólva is felemás.
Erős időmérős eredmények és három dobogós helyezés azt jelzik, hogy Grosjean valóban tehetséges, van benne potenciál, azonban valami biztosan nincs rendben nála, idén ugyanis már nyolcszor keveredett ilyen-olyan incidensekbe a futamok rajtjánál, első köreiben.
A belgiumi tarolása után egy futamra el is tiltották, de múlt vasárnap, Szuzukában újra hibázott, Mark Webbernek ment neki a 2. kanyarban. Az ausztrál már Szingapúrban beígért Grosjeannak egy jobbhorgot, és bár ezt a fenyegetést nem váltotta be, Japánban “első körös idegbetegnek” bélyegezte a pilótát.
“Talán két külön rajtot kellene tartani: egyet neki, egyet meg nekünk, többieknek” – mondta később.
A sorozatos incidensek állítólag már Grosjean állását, pontosabban jövőjét is veszélyeztetik, a francia RMC rádiónál úgy tudják, hogy a csapat fontolgatja a pilóta ejtését, akinek a 2013-as hosszabbításra szóló opciója épp a vasárnapi Koreai Nagydíj után jár le. “Japán előtt nem is volt kérdés, hogy a csapat élni fog ezzel”, állította az RMC, de mostanra bizony a pályán mutatott szereplés mellett a Total szponzori hátszele is kellhet a maradáshoz. 
Grosjean csapatfőnöke, egyben a menedzsmentjét, a Gravity-t is igazgató Eric Boullier azt mondja, egyelőre azért még nem téma az ejtés:
“Egyelőre nem. A pályafutása elején még Michael Schumacher is elég sokat ütközött. De a csapatnál mindenkit frusztrálnak ezek a esetek, engem is ideértve” – mondta Boullier.
“Romain abban a kellemes helyzetben van, hogy ahhoz is elég gyors autója van, hogy a rajtrács elejére kvalifikáljon. Ha megnézzük a pályafutását, mindig is egy kicsit forrófejű volt, de úgy gondoltam, hogyha növekszik egy kicsit az önbizalma, akkor lehiggad majd. Persze a Forma-1-ben nincs akkora türelem, mint az alsóbb kategóriákban. Most nem az autó beállításait kell rendbe rakni vagy ilyesmi, a srácba kell önbizalmat és tudatosságot önteni, hogy kezelni tudja a rajtokat. Változtathatunk mi akármin a környezetében, de végső soron rajta múlik, hogy megtanulja kezelni a nyomást”” – magyarázta a francia.  
Nyomás pedig bőven van, hiszen most, alig egy héttel a szuzukai hiba után megint túl kellene élni egy rajtot úgy, hogy már a szerződés is múlhat rajta. A brit SkySports szakkommentátora, az egykori Tyrrell-, Brabham-, McLaren-, Benetton- és Jordan-pilóta, Martin Brundle aggódik is Grosjeanért. 
“A csatákban egyértelműen rossz a helyzetfelismerése, és nem is tudom, ezen hogyan javíthatna. A rajtnál nem lehet folyamatosan ötletelni, ha pedig megjelenik a szorongás emiatt, akkor még valószínűbbé válik a hiba.”
A Lotus nagyköveteként is dolgozó háromszoros világbajnok, Sir Jackie Stewart már az idény elején felajánlotta Grosjeannak, hogy mentorként, tanácsadóként segít neki, de a fiatal pilóta nem kért ebből. A skót legenda azt mondja, nála továbbra is nyitva az ajtó, bármikor kész a szerepre.


“Örömmel segítenék Romainnak, mert szerintem hatalmas potenciál van benne, de további balesetek már nemcsak a nagyobb csapatokhoz való esetleges továbblépést, de a jövő évi lotusos állását is fenyegetnék. Ez az első teljese F1-es éve, és máris elég gyors a győzelemhez, sőt úgy gondolom, hogy egy-két futamot már nyerhetett is volna idén, azonban a potenciálját háttérbe szorítják a balesetei.” 
“Már (az idény elején) volt pár incidense, ezért úgy gondoltam, talán segíthetek neki, hogy a jövőben elkerülje őket. Én magam is voltam kezdő F1-es, és később egész jó versenyzőnevelői programot is vittem, olyanoknak segítettem, mint David Coulthard, Juan Pablo Montoya, Gil de Ferran és Allan McNish. De Romain, akit egyébként nagyon kedves srácnak tartok, nem kívánt élni az ajánlatommal.” 
“De ha elérkezik az idő, szeretné, akkor én itt leszek számára. Az autóversenyzők valamiért azt hiszik, hogy miután túlléptek a gokartozáson, már nincs szükségük trénerre. Ilyet egyetlen más sportban sem látok…” – magyarázta Sir Jackie.