Habár a Renault már nincs jelen gyári csapatként a rajtrácson, motorszállítóként nagyon is hangsúlyos szerepe van.

A francia márka mögött nagy múlt áll, először az 1977-es Brit Nagydíjon gurították pályára a legelső saját építésű és forradalmi turbómotorral szerelt autójukat, majd 1983-tól 1986-ig a Lotust, a Ligier-t és a Tyrrellt is ellátták erőforrásokkal. 1986-tól egészen 2001-ig a Renault nem vett részt csapatként a Forma-1-ben, de ’89-től a Williams és a Benetton partnereként sorra gyűjtötte a győzelmeket és bajnoki címeket.

A gyári csapat a Benettonból született újjá 2002-ban, 20052006-ban két világbajnoki címet is bezsebeltek. 2009-ben az előző évi szingapúri bundabotrány kirobbanása és az F1-be begyűrűző gazdasági válság miatt a gyári csapatot újra leépítették, de a sportágból nem szálltak ki, jelenleg a Red Bullnak, a Lotusnak, a Williamsnek és a Caterhamnek szállítanak motorokat.

A Renault-vezér Carlos Ghosn a Párizsi autószalonon most arról beszélt, hogy egyértelműen sokáig is maradnak még:

“Része vagyunk a Forma-1-nek és maradni akarunk” – mondta Ghosn “Helyes döntés volt 2008-2009 környékén, hogy nem vonultunk ki a sportból, mint a Toyota, Honda és a BMW. Mi itt maradtunk, és motort szállítottunk a Red Bull csapatnak, ami két világbajnoki címet is nyert, és most is vezeti a tabellát.”

“Maradni is fogunk az F1-ben, bőven vannak kötelezettségeink” – utalt arra, hogy  a francia gyár keményen dogozik a 2014-ben érkező új V6-os motorok fejlesztésén is.