A monzai időmérőn mindent megtettek a pilóták annak érdekében, hogy minél jobb időt fussanak. Nemzeti sporttá vált például a szélárnyékozás, többen is az ellenfelek mögött megbújva próbáltak nagyobb végsebességet elérni az egyenesben. A marussiás Timo Glock Nico Rosberggel húzatta magát, de Sebastian Vettel is bevallotta, hogy használta a trükköt.

Fernando Alonso csapattársának, Felipe Massának adott szélárnyékot a Q3-ban és valószínűleg az volt a terv, hogy a brazil ezt visszaadja. Massa végül a harmadik, míg Alonso egy műszaki hiba miatt a tizedik helyet szerezte meg, Martin Whitmarsh McLaren-csapatfőnök szerint a szélárnyékozás is szerepet játszhatott a spanyol autójának meghibásodásában.

“Gondolom, megpróbáltak oda-vissza szélárnyékozni és közben valami balul sült el” – jelentette ki Whitmarsh. “Egyébként is furcsa kissé, hogy két pilóta, akik egymás ellen küzdenek, ilyesmit művelnek. Nálunk senki nem tudta volna meggyőzni egyik pilótánkat sem, hogy segítse a másikat, mi nem próbálkoztunk ilyen manőverrel. A Ferrarinál kicsivel nagyobb lehet a kontroll a pilóták felett, mint nálunk.”

Jenson Buttont meglepte, hogy mekkora hatása van a szélárnyékozásnak Monzában. “Ahogy a ferrarisok csinálták, azzal nehéz tervezni, szerintem a mi verziónk jobb volt” – magyarázta Button. “Mi egyszerűen a forgalomból próbáltunk profitálni. A Q3-ban egyértelművé vált, hogy mennyit is jelent ez, Vettel szélárnyékában mentem és meglepett, hogy mennyire jelentős volt a különbség.”