Az Olasz Nagydíjnál “hazaibb” versenye nem is lehetne Pirellinek, hiszen a Forma-1 gumiszállítója nem csak hogy olasz, de székhelye Milánó, Monza pedig a város határában fekszik.

A cég a tehát otthoni versenyére készül, ami azonban nem jelent majd könnyebbséget, épp ellenkezőleg. Monza a versenynaptár leggyorsabb pályája, amelyen a gyors, nagy oldalirányú terhelést adó kanyarok – a Parabolicában 3,7 g húzza balra, a külső ívre az autókat – és az egyeneseket megtörő, komoly fékezéseket kikényszerítő sikánok – az célegyenes végén 340-ről 80 km/órára lassítanak 150 méteren – nagyon is igénybe veszik a gumikat. A Pirelli Belgium után ezúttal is a két legstrapabíróbb keverékét, a közepest és a keményet szállítja.

“A monzai talán az év legfontosabb versenye számunkra, otthon, a saját dolgozóink és az olasz szurkolók előtt mutathatjuk meg a gumijainkat és a technológiánkat. A futamnak csakis Olaszországra jellemző, egyedi atmoszférája van. De nem csak a fentiek miatt kiemelt jelentőségű, hanem azért is, mert Monza az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya a gumik számára a nagy sebesség és az oldalirányú erők miatt” – mondja a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

“Csak Spában kapnak nagyobb terhelést a gumik. De Spa után a csapatok képben lesznek a közepes és kemény keverékkel. A hőmérséklet igen magas is lehet, ami további igénybevételt jelent a gumik számára, normális esetben két kiállással számolunk. Tavaly kulcsszerepet játszott a gumistratégia, az dobogós helyek az utolsó körben dőltek el, idén is így lehet majd. A hosszú padlógázas szakaszok miatt csakis a jó stratégiával lehet előnybe kerülni.”

A Pirelli tesztpilótája, Lucas di Grassi így jellemzi a monzai kihívásokat:

“Monza semmihez sem hasonlítható, amolyan anti-Monaco. Nagyszerű pálya, az idény leggyorsabbja. Nehéz rajta vezetni, mert az alacsony leszorítóerő miatt nem könnyű irányítani az autót. A kulcs a leszorítóerő és a vezethetőség tökéletes egyensúlya.”

“Határozottan kell fékezni, de az egyenesek és kanyarok kombinációja jó előzési lehetőségeket nyújt. Vigyázni kell a gumikra, mert bizonyos pontokon elengedhetetlen a jó tapadás, ha nem sikerül jól kijönni a kanyarokból, akkor oda a jó köridő. Monza nem terheli egyenletesen a gumikat, inkább csak egy-két ponton kapnak nagyon nagy terhelést – ilyen például a Parabolica. A másik ilyen az első sikán, támadni kell a kerékvetőket, mert ezzel sok időt lehet nyerni. Tavaly teszteltünk Monzában, a közepes és kemény keverék jól szerepel itt. Biztos vagyok benne, hogy megint jó futam lesz!”