A Mercedes által még az év elejére kifejlesztett, a nyitható hátsó szárny hatékonyságát növelő ún. szuper- vagy dupla-DRS “másolásában” – inkább az elv és a hatás, mint a pontos működés terén – a Lotus volt a leggyorsabb. Igaz, az F1-ben hosszú időnek számító négy hónap után, a júliusi Német Nagydíj edzésén, de mindenképp elsőként kezdték tesztelni az eszközt.

A dupla-DRS aztán a hungaroringi első szabadedzésen is ott volt az autón, Belgiumban pedig már a versenyen való bevetést is tervezték, de a pénteki özönvízben nem tudták tesztelni a legfrissebb változatot, így az alkalmazás elmaradt.

Bár a technikai főnök, James Allison azt mondta, hogy legközelebb, azaz a hétvégi Olasz Nagydíjon próbálkoznak újra, mostanra úgy döntöttek a Lotusnál, hogy Monzában nem kísérleteznek, ugyanis a lehető legkisebb leszorítóerőt és ennek megfelelő egyedi aerodinamikai csomagot kívánó pályán egyszerűen nem hozna érdemi előnyt a leszorítóerőt csökkentő megoldás.

A csapatfőnök, Eric Boullier kizárta a bevetést, az eszköz csak Szingapúrban kerül majd fel az E20-asra: “Majdnem biztos vagyok benne, hogy nem használjuk majd, mert Monza az Monza, teljesen egyedi aerodinamikai konfigurációval.”

Nem a Lotus az egyetlen csapat, amelyik a DRS-hez kapcsolódó fejlesztéseken dolgozik, a McLarennek is van hasonló projektje, bár az alkalmazásról még nem döntöttek, a Mercedes pedig már a továbbfejlesztésen dolgozik, amolyan “tripla-DRS” elemeit kezdte vizsgálni Belgiumban.

A Mercedes-féle eredeti dupla-DRS használata 2013-ban már tilos lesz, de úgy tudni, az újabb változatok már kikerülik a tiltó szabályokat, így jövőre is lesz haszna a mostani munkának.