Mivel a Német Nagydíjat 2008 óta éves váltásban rendezik a Nürburgringen és a Hockenheimringen, így a Forma-1-ben tavaly bevezetett nyitható hátsó szárny, a DRS idén debütál majd az utóbbi pályán, ahol legutóbb tavalyelőtt járt a száguldó cirkusz.

Az előzési zóna az egykori erdei hurkot levágó új szakasz első felén, a Hajtű nevet viselő hajtűkanyar előtt lesz. A DRS használati feltételét jelentő egy másodperc alatti követési távolságot a 4-es kanyar kijáratánál mérik, a szárny pedig 260 méterrel arrébb válik nyithatóvá, a hosszú balos íven, a Parabolikán. A szárny a Hajtű féktávján záródik majd.

A hétvégén nem csak a DRS, de a KERS és a Pirelli is először jár majd a hockenheimi pályán, hiszen az olasz gumiszállító tavaly csatlakozott a Forma-1-hez, míg a hibridrendszer a 2009-es kipróbálás után 2010-ben “pihenőévét” töltötte.