A McLaren idén már számtalanszor rontotta el pilótái versenyeit a lassú, problémás bokszkiállásokkal. A csapatnál már az első pár futam után újraszervezték a tevékenységet, új embereket állítottak be, új szerszámokat, alkatrészeket és bokszutcai kiengedőrendszert vetettek be, de az Európa Nagydíjon újra gond volt.

Lewis Hamilton második kiállásánál az első emelő megadta magát, a mclarenes hosszú ideig vesztegelt a garázs előtt, így Fernando Alonso mögé esett vissza, pedig utólag meg lehet kockáztatni, hogy ellenkező esetben meg is nyerhette volna az utcai versenyt.

“Azt hiszem, a rossz kiállás vette el Lewistól a futamot, mert amúgy Fernando Alonso előtt lett volna, Pastor Maldonado pedig a közelében sem lett volna, nem tudta volna kiütni” – vélte a BBC-n szakértősködő egykori csapatfőnök, Eddie Jordan.

Jó néhányan a 2011 végén a csapathoz érkezett egykori williamses technikai igazgatóra, Sam Michaelre mutogatnak, akinek a McLarennél sportigazgatóként a pályán végzett munka összehangolása, javítása az elsődleges feladata, így a bokszkiállásokért is ő felel.  Az újabb baki utána a Twitteren több elkeseredett McLaren-szurkoló támadta az ausztrált.

“Megmondaná valaki, hogy Sam Michaelnek miért van még állása a McLarennél?! Úgy tudtam, hogy azért vették fel, hogy erősítse a csapatot, ideértve a bokszkiállásokat is” – írta Wes Howes.

“A McLaren ragyogó volt, a Williams pocsék. Aztán Sam Michael csapatot váltott…” – gúnyolódott a Grandprixdiary.

“Amikor Sam Michaelt a McLarennél látom, nem tudom elhessegetni a képet, amint Frank Williams egy macskával az ölében kuncog magában” – utalt a filmek-rajzfilmek sematikus főgonoszaira a Pitflaps.

Michael egyébként az Európa Nagydíj előtt épp arról beszélt, hogy mennyit javítottak a bokszmunkán, és Valenciában már a leggyorsabbak lehetnek majd az egész mezőnyben. “Az elmúlt három futamon már rendben voltunk. Úgy hisszük, hogy itt már 3 másodperc alá mehetünk, ami gyorsabb, mint bármelyik csapatnál.”

Érdemes megjegyezni, hogy a sportigazgató jóslata egyrészt be is vált, ugyanis Hamilton első, problémamentes kiállása az idény eddigi leggyorsabbja volt. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nem is kritizálta érdemben a bokszmunkát.

“A szerszám romlott el, az első emelő visszaejtette az autót, ki kellett cserélni az emelőt. Senki sem volt hibás, persze így is bosszantó. De összességében úgysem ez volt a legnagyobb gondunk ma” – utalt a Maldonadóval történt ütközésre a főnök.

A Pitpass.com is Michael védelmére kelt, ők azt írták, hogy “ha a cikkeinket arra alapoznánk, hogy a Twitteren mit írnak a szurkolók, akkor az angol válogatottat már falhoz kellett volna állítani és tüzet vezényelni…”