F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 1
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 2

F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak

F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 28
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 29
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 30
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 31
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 32
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 33
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 34
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 35
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 36
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 37
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 38
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 39
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 40
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 41
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 42
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 43
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 44
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 45
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 46
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 47
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 48
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 49
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 50
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 51
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 52
Fotó megosztása:
F1: Schumacherék a versenytempóra gyúrtak 53 Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésein, a hétszeres világbajnok délután majdnem két tizedet vert az idei időmérőkön eddig verhetetlen Lewis Hamiltonra. Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint a pénteket az első két hétvégén tapasztalt problémák miatt elsősorban a versenyre való felkészüléssel töltötte az istálló, de örül a jó egykörös tempónak.

“Az autó jónak tűnt kevés üzemanyaggal, az időkből látható, hogy Michael egészen kiválóan ment” – mondta Brawn. “Ezzel együtt sokat dolgoztunk tele tankkal, mert ezen a területen voltunk gyengék az eddigi versenyeken. A hosszú etapok is jónak tűntek, de ez csalóka lehet, mert soha nem tudhatjuk biztosra, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal mentek.”

Brawn szerint a Mercedes eddig képtelen volt a megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat. “Arról van szó, hogy a gumikat nem tudjuk az optimális hőfokon üzemeltetni. Ezek a keverékek pedig nagyon érzékenyek, egy meghatározott üzemi tartományt kívánnak. A gumik körüli súlyterhelést kell megoldanunk.”

“Egy pont két verseny alatt borzasztó eredmény, ennél sokkal jobban kell szerepelnünk. Az autó és a csapat is sokkal jobb ennél, ideje elkezdenünk pontokat gyűjteni.”

Schumacher elégedett a Mercedes teljesítményével, de szokás szerint óvatos. “Alapvetően rendben volt ez a nap, a reggeli eső ellenére sem volt problémánk” – fogalmazott Schumacher. “Az autó sokkal jobban kezelhető, mint az elmúlt két évben. Egy jó egyensúlyú autó sokat jelent itt köridőben, esetünkben pontosan erről van szó. De az igaz, hogy még nem teljesen olyan a tempónk, mint szeretnénk.”

“Az elmúlt két évben csapatként sokkal erősebbek lettünk, az adatokból jobb elemzéseket tudunk készíteni. De most még csak péntek van, nem pedig vasárnap délután. Ami a szárnyügyet illeti, örülök a döntésnek, végre elcsendesítheti azokat, akik szeretik a spekulációkat. Ez egy jó találmány és illene mindenkinek elismernie. A Mercedes jó munkát végzett vele, és noha az értékét túlbecsülik, ez egy jó eszköz.”