F1: Button nem bírt a McLarennel 1
F1: Button nem bírt a McLarennel 2

F1: Button nem bírt a McLarennel

F1: Button nem bírt a McLarennel

F1: Button nem bírt a McLarennel 28
F1: Button nem bírt a McLarennel 29
F1: Button nem bírt a McLarennel 30
F1: Button nem bírt a McLarennel 31
F1: Button nem bírt a McLarennel 32
F1: Button nem bírt a McLarennel 33
F1: Button nem bírt a McLarennel 34
F1: Button nem bírt a McLarennel 35
F1: Button nem bírt a McLarennel 36
F1: Button nem bírt a McLarennel 37
F1: Button nem bírt a McLarennel 38
F1: Button nem bírt a McLarennel 39
F1: Button nem bírt a McLarennel 40
F1: Button nem bírt a McLarennel 41
F1: Button nem bírt a McLarennel 42
F1: Button nem bírt a McLarennel 43
F1: Button nem bírt a McLarennel 44
F1: Button nem bírt a McLarennel 45
F1: Button nem bírt a McLarennel 46
F1: Button nem bírt a McLarennel 47
F1: Button nem bírt a McLarennel 48
F1: Button nem bírt a McLarennel 49
F1: Button nem bírt a McLarennel 50
F1: Button nem bírt a McLarennel 51
F1: Button nem bírt a McLarennel 52
Fotó megosztása:
A McLaren az idény mindkét eddigi versenyén kibérelte az első rajtsort, a sanghaji szabadedzéseken viszont csak szenvedett Jenson Button. Az angol a hatodik helyet szerezte meg, hét tizeddel elmaradva az első helyezettől és fél másodperces hátránnyal csapattársa, Lewis Hamilton mögött.

“Ez nem volt túl jó nap, de legalább van egy csomó információnk, hogy kiderítsük, miért nem találtuk ma az egyensúlyt” – mondta Button. “Az autó ezzel együtt működik: meg kell találni az optimális beállításokat és a gumikat is működésre kell bírni, ami Lewisnak ma nagyon jól ment. A tempó benne van az autóban, csak ki kellene préselni belőle, ami ma nehézségeket okozott számunkra.”

A kínai pályán elméletileg könnyű előzni, Button mégis fontosnak tartja a jó rajtpozíciót. “Azért nem olyan egyszerű előzni, ott a hosszú egyenes, de ettől még mindig nagyon nehéz. A cél, hogy ott legyünk az első sorban és ne arról kelljen beszélnünk, hogy hátrébbról meddig juthatunk előre.”

“Nagyon sok minden történhet holnap, nehéz megmondani, melyik csapat igazán gyors. Michael Schumachert könnyű lenne kiemelni, de nem tudjuk, hogy a többi csapat milyen program szerint dolgozott. A holnapi harmadik szabadedzés tisztább képet mutat majd, remélem, az időmérőn a mai pozíciónknál jóval előrébb kerülünk.”

Lewis Hamilton elégedett volt a péntekkel, bár holnapi váltócseréje miatt öthelyes rajtbüntetést kap majd. “Nagyszerű nap volt, délután nem esett, így végig tudtuk csinálni a tervezett programot” – mondta Hamilton. “Dolgoznunk kell még a beállításokon, de úgy tűnik, hogy az új alkatrészek működnek, a srácok remek munkát végeztek a gyárban. Versenyképesnek látszunk, ma elsősorban a hosszú etapokra koncentráltam.”

“Holnap, a harmadik szabadedzés előtt cseréljük ki a váltót az autómban. Az időmérő szoros lesz, remélhetőleg a lehető legmagasabb pozícióból tudunk indulni, mert várhatóan az élmezőnyben leszünk. Imádom a kihívást, hogy vasárnap javítanom kell néhány pozíciót.”