A 2012-es idényre a Nemzetközi Automobil Szövetség betiltotta a forró kipufogógázok aerodinamikai célú felhasználását: a befújt diffúzorok, illetve a kipufogógázok áramlását gázelvételkor is biztosító motorvezérlések alkalmazása tilos. Az ezzel kapcsolatos intézkedéseket és határokat nem pontosan foglalták szabályba, legalábbis az egyik motorgyártó arra figyelmeztette az FIA-t, hogy egy kiskapu miatt a motorvezérléssel továbbra is lehet trükközni.

A nemzetközi szövetség Jerezben már ellenőrizte a kipufogókat, mindent rendben talált, a vezérlőszoftverekbe viszont nem tekintettek be a szakemberek. A tippet adó motorgyártó szerint az engedélyezettnél nagyobb fojtószelep-nyitással és szándékos gyújtáskihagyással elősegíthető a kipufogógázok áramlása.

Az FIA az érintett motorgyártóval folyamatosan egyeztetve intézkedett a kiskapu bezárásáról. Az Ausztrál Nagydíjra új szoftvert írnak a csapatok által használt egységes központi elektronikai rendszerhez, amely a motorvezérlést is irányítja.

Az FIA jóhiszeműen azt feltételezi, hogy eddig egyetlen csapat sem használta ki a kiskaput, ugyanakkor kizárni sem tudja. Elképzelhető, hogy a Red Bullnál esetleg számoltak ezzel a lehetőséggel, legalábbis a Renault ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Caubet nemrég azzal kérkedett, hogy Adrian Newey máris talált megoldást a diffúzorok miatt elveszített leszorítóerő egy részének visszaszerzésére.