A kilencvenes évek nagy nevei lassacskán eltűntek, és a veteránokat fiatal, sok szponzorral rendelkező pilóták váltották le. Először Michael Schumacher vonult vissza 2006-ban, miután másodszor is elvesztette a világbajnoki küzdelmet az akkor renault-s Fernando Alonso ellen. Habár a német legenda azóta ismételten a mezőny tagja, őt azért mégse soroljuk a jelenleg versenyző “régiek” közé, hiszen egy hétszeres világbajnok visszatérése más megközelítést igényel.

2008-ban David Coulthard  távozott, aki Sebastian Vettelnek adta át a stafétabotot a Red Bullnál. Őt követte Giancarlo Fisichella a 2009-es év végén, mikor Force Indiától néhány futamos levezetésként még a Ferrarinál versenyzett, hogy beugorjon a balesetet szenvedett Felipe Massa helyett. 

A 2011 végén először Rubens Barrichello munkáját köszönte meg a Williams csapat, lehetőséget adva ezzel a fiatal és reményteli Bruno Sennának. 
Korai évek
Rubens első éveit a Forma-1-ben a Jordan csapat színeiben töltötte. Nem nyújtott állandóan jó teljesítményt, de egy-egy kiugró eredményével felhívta magára a közvélemény figyelmét. Ilyen volt például az 1993-as európai nagydíj, amikor a második helyen követte Sennát, azonban az autója meghibásodott.1994-ben ő lett az addigi idők legfiatalabb versenyzője, aki pole pozíciót szerzett.

Az 1995-ös szezon végén felkérést kapott a Ferraritól, hogy legyen Michael Schumacher csapattársa, de túl sok ideig gondolkozott a brazil, így Eddie Irvine tölthette be a vörös csapat ülését. A Stewartnál folytatta a karrierjét egészen 1999-ig. Az utolsó év kiemelkedő teljesítményének köszönhetően ismét megkereste őt a Ferrari, most azonban Barrichello élt a lehetőséggel.

1993, bemutatkozás a Jordannél

1993, bemutatkozás a Jordannél

A Ferraris éra
Rubens egy későbbi, Top Gearben elhangzott interjújában megemlítette, hogy anno nem is sejtette, hogy csupán másodpilótának kell a Ferrari csillaga, Schumacher mellé. Azonban hamar megtapasztalhatta a brazil tehetség, hogy mire vállalkozott, a legelső futamán is csak másodikként futhatott be a német mögött. Mindössze csupán egyetlen futamot tudott nyerni, egy esős hockenheimi versenyt, amikor eltérő gumitaktikát választott, és szárazpályás abroncsokon maradt kint.

Az elkövetkező években sem alakultak másképpen a dolgok. Hiába ült világbajnok autóban, futamgyőzelmet csak nagy ritkán húzhatott be. Csupán a csapatvilágbajnoki cím megszerzésében tudott segíteni – no meg Michael címéhez asszisztált. Nem egyszer fordult elő, hogy a brazil csapata kérésének eleget téve adta át a helyét Schumachernek, ennek következtében 2003-tól betiltották a csapatutasításokat, miután a 2002-es osztrák nagydíjon a csapat parancsára látványosan engedte maga elé Schumachert.

2002, Ausztria, Barrichellónak át kell adnia a győzelmet

2002, Ausztria, Barrichellónak át kell adnia a győzelmet


2005-ben az új szabályoknak köszönhetően jelentősen csökkent a Ferrari fölénye. Rubens megelégelte a másodhegedűs szerepet, főleg miután Michael már veszélyeztette is Barrichellót egy-egy előzési manőverénél. Felbontotta a szerződését és a Hondához igazolt.
Homályban a Hondánál, brillirozás a Brawnnal
Rubens Barrichello számára a hondás évek jelentős visszalépést jelentettek a ferraris évekhez viszonyítva. Nem alakított nagyot ugyan, de a 2008-as török nagydíjon rekordot döntött: ő lett minden idők legtöbb Forma-1-es futamán rajthoz álló pilótája 257 futammal a háta mögött (azóta ez a szám 373-ra nőtt). Egy szerencsés fordulatnak köszönhetően a Hondából átalakított Brawn GP 2009 meglepetéscsapata lett. Senki nem számított rájuk az élmezőnyben, de mégis mindent elsöprő győzelmet arattak, mind a Brawn GP, mind Rubens akkori csapattársa, Jenson Button világbajnok lett. Azonban itt szó sem volt másodpilótai szerepről, a brazil egyenlő esélyekkel harcolhatott a végsőkig.
2009, Olasz Nagydíj - az utolsó győzelem

2009, Olasz Nagydíj – az utolsó győzelem

A süllyesztőben a Williamsnél
A 2010-es év Barrichello számára emlékezetes volt, a 18. idényét kezdhette meg (ezzel rekordot állítva fel) annál a csapatnál, ahol már gyermekkora óta szerettett volna versenyezni. A győzelemért itt nem harcolhatott, azonban izgalmas futamokat futott a középmezőnyben harcolva a pontokért. Nem vártak el tőle kiugró eredményeket, az ő feladata az volt, hogy tapasztalatával segítse a csapatot a fejlődésben, és jelenlétével motiválja a csapattársát. 2011-ben Pastor Maldonado mellett versenyezhetett, pontokért harcolva a csapatának. A szezon végén a Williams úgy döntött, hogy itt az ideje esélyt adni az ígéretes tehetségnek mutatkozó Bruno Sennának, és elbocsátotta a brazil klasszist. Barrichello azonban hallani sem akar nyugdíjba vonulásról, várhatólag az IndyCarban fog versenyezni a KV Racing színeiben.
Jarno Trulli jóval halványabb karriert futott be, mint Rubens Barrichello, de az ő karrierjében is voltak fényesebb időszakok.
Trulli 1997-ben Prosttal a Prostnál

Trulli 1997-ben Prosttal a Prostnál

Debütálás
Jarno Trulli 1997-ben csatlakozott a száguldó cirkusz mezőnyéhez, a Minardi-csapat színeiben kezdte meg a 15 évig tartó Forma-1-es karrierjét. Minardis pályafutása nem tartott túl sokáig, év közben átigazolt a Prost csapathoz, hogy helyettesítse a sérült Olivier Panist. A csapatváltás kedvezően hatott a teljesítményére, az ausztrál nagydíjon vezette a versenyt, és ha nem romlik el az autója, akár a második helyen is befuthatott volna. Két évvel később, 1999-ben sikerült is megszereznie a hő áhított dobogót: az esős európai nagydíjon második helyen ért célba. 
Jordanes évek
Az új évezred első idényét Trulli a Jordan-Mugen-Hondánál kezdte meg. Az ír csapat ígéretesen kezdett 1999-ben, azonban a sikereit nem tudta megismételni, Jarno legjobb helyezése is csak egy negyedik hely volt Interlagosban. 
Az emlékezetes renault-s harcok
2002-ben Flavio Briatore, aki Trulli menedzsere és a Renault csapatfőnöke is volt egyben, megkérte Jarnót, hogy versenyezzen náluk Jenson Button csapattársaként. Az olasz rendszeresen jobban teljesített, mint Button, így a 2003-as idényben az angolt cserélték le Fernando Alonsóra. A spanyol rendre verte Trullit, aki viszont fordított az erőviszonyokon 2004-ben: Monacóban megszerezte a csapat az évi, és egyben saját pályafutása egyetlen futamgyőzelmét. Úgy látszott, hogy az olasz biztosította a helyét 2005-re is, de az idény második felében különös módon már jóval rosszabbul teljesített, és a viszonya is megromlott Briatoréval.

A francia csapat meg sem várta az év végét, már az olasz nagydíjon megváltak Trullitól, és leszerződtették a helyére Jacques Villenueve-öt. Trulli sem bánkódott sokáig, átigazolt a Toyotához és Ricardo Zonta autójában fejezte be a 2004-es évet.

2004, Monaco, Trulli első és egyetlen győzelme

2004, Monaco, Trulli első és egyetlen győzelme

Sziporkázás a Toyotánál 
Jarno nagyon jól szerepelt a 2005-ös szezonban: több dobogós helyezést tudhatott a magáénak, és megszerezte a csapat első pole pozícióját is. Az év elején jobban teljesített, mint csapattársa, Ralf Schumacher, azonban az idény második felére a német több pontot szerzett, így Trulli a hetedik helyen végzett a világbajnokságban, Ralf mögött két ponttal lemaradva. A 2006-os évben visszaesett az olasz teljesítménye, 2007-ben pedig az autó sem remekelt, az egyik legmegbízhatatlanabb volt. Jarno már nem a dobogós helyezésekért harcolt, sokkal inkább az első 10 helyezés egyike volt a cél.

Úgy tűnt, hogy az olaszt el fogják bocsátani, és a helyére Heikki Kovalainen érkezhet, de Trulli megkönnyebbülésére a finn leigazolt a McLarenhez. 2008 meghozta a változást, új csapattársával, Timo Glockkal rendszeres pontszerzők lettek, valamint a Francia Nagydíjon egy harmadik helyezést is sikerült elérnie. Később másodikként kvalifikálta magát az emlékezetes 2008-as Brazil Nagydíj időmérőjén. 2009-ben ismételten egy jó évet futott, habár az első futamot a bokszutcából kellett kezdeniük, hiszen elvették tőlük az időmérő edzésen elért eredményüket, mert szabálytalannak nyilvánították az autójuk hátsó szárnyát. Ennek ellenére az olasz felküzdte magát egészen a harmadik helyig, de megbüntették 25 másodpercre, így visszazuhant a 13. helyig, azonban később mégis visszaadták neki a harmadik pozicióját. Bahreinben Trulli megszerezte a pole pozíciót, viszont nem megfelelő gumitaktika miatt csak harmadikként ért célba. Japánban, a csapat utolsó hazai futamán a második helyről indult, és másodikként is ért célba.

2007, Hungaroring - a híres Trulli-vonat

2007, Hungaroring – a híres Trulli-vonat

Lotus
2010-ben Trulli az egyik új csapathoz, a Lotus Racinghez igazolt. Az olasz számára új idők köszöntöttek be: már nem a dobogós helyezésekért és a pontokért folyt a küzdelem, hanem azért, hogy végig tudjanak menni egy versenyen. Az időmérőkön sem szerepeltek jól, a másik két kiscsapattal, a Virginnel és a HRT-vel harcoltak a 19-24. helyezésekért, a versenyeken pedig rendre vagy kiestek, vagy feltartották a többi csapatot, veszélyhelyzetet okozva.

A két tapasztalt pilóta segítségével azonban a Lotus szépen lassan fejlődésnek indult, volt, hogy már 2 másodpercre is meg tudták közelíteni a bejutó helyezést. Az év végén is a többi lassú csapat elé tudtak kerülni. 2011-ben látványosan jobban teljesített a Lotus, Trulli 13-ként ért célba Ausztráliában és Monacóban. A Német Nagydíjat ki kellett hagynia, mert a csapat Karun Chandhockot ültette be az autójába, azonban Magyarországon már újra ő vezette a kocsit. Belgiumban és Olaszországban egy-egy 14-ik helyet sikerült elérnie, persze ezeknél az eredményeknél figyelembe kell vennünk az előle kiesők számát is. Tegyük azért hozzá, hogy tavaly a pár jó eredmény ellenére elég gyengén szerepelt, szinte egész évben panaszkodott a rossz kormányszervó miatt csapattársa, Kovalainen gyakorlatilag kiütötte.

Habár a 2012-es első téli teszteken vezethette a Caterhamet, a veteránt mégis lecserélték 2011 végén az ülés nélkül maradt, de szponzorokat mozgósítani tudó Vitalij Petrovra.
Trullinak komoly borászata van otthon

Trullinak komoly borászata van otthon

Mind Jarno Trulli, mind Rubens Barrichello elmondhatja magáról, hogy hosszú Forma-1-es pályafutásuk során megkapták a lehetőséget arra, hogy maradandót alkossanak. A nevükre valószínűleg jó ideig fognak emlékezni.