A múlt héten a spanyolországi Jerezben lezajlott a Forma-1-es első 2012-es téli tesztje, ahol a Mercedes, a HRT és a Virgin kivételével minden csapat pályára küldte új autóját.

Bár a nézők számára a kacsaorrok elég megdöbbentőek lehetnek, a Sauber alapító-főnöke, Peter Sauber szerint valójában senki nem állt elő valamilyen radikálisan új, forradalmi műszaki megoldással. A Mercedes állítólag kidolgozott egy új, a két évvel ezelőtt F-csatornához hasonló aerodinamikai trükköt az autó orrára, de ezt majd csak a jövő héten, Barcelonában látja meg mindenki.

“A nagy kérdés, hogy a motorok tavalyi trükkös vezérlésének (a kipufogóval befújt diffúzorok) betiltása után valaki előállt-e valami forradalmi újítással. Eddig úgy néz ki, hogy nem” – értékelt a svájci Blickben a motorsportveterán.

“Az autók faránál vannak különböző megoldások a kipufogógázok elvezetésére, de ez nem volt meglepő” – utalt a McLaren és a Ferrari mostanra szabályosnak nyilvánított kipufogóira.

Sauber úr szerint a McLaren hagyományos, az idei trendből kilógó orra sem nagy dolog:

“Nem jelent többet annál, mint hogy ők alacsonyabb kasztnit használnak. Inkább az az érdekes benne, hogy ez nyilvánvalóan aerodinamikai hátrányt jelent. Persze az is világos, hogy a McLaren nem így csinálta volna, ha nem találtak volna valami más módot arra, hogy visszanyerjék a leszorítóerőt.”