Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2012-re átírta a kipufogók helyzetére vonatkozó szabályokat, gyakorlatilag betiltva a kipufogógázok diffúzorra vezetését, azaz az ún. befújt diffúzort, a McLaren és a Ferrari a többi csapatétól eltérő megoldást alkalmazva valószínűleg talált egy kiskaput.

A riválisok mind gyanakodva figyelték a két nagycsapat autóit, de úgy tűnik, az FIA-nak nincs kifogása az ügyeskedés ellen. A Sky Sports szakújságírója, Ted Kravitz úgy tudja, a műszaki főmegbízott, egyben állandó Forma-1-es versenyigazgató, Charlie Whiting zöld utat adott trükkös befúvásnak.

“Bokszutcai forrásokból úgy tudom, hogy Charlei Whiting értesítette a csapatokat, hogy a Ferrari és a McLaren kipufogódizájnját szabályosnak tekinti. Bár a két csapat úgy csomagolta a kipufogót, hogy a gázok az autó egy bizonyos részére érkeznek, így gyakorlatilag aerodinamikai előnyt nyújtanak, ami ellentmond az idei szabályoknak, Whiting úgy gondolja, hogy a megoldások megfelelnek a szabályok betűjének és szellemének is” – írta Kravitz.

“Ezt a többi csapat is elfogadta, akik amúgy konzervatívabb kipufogómegoldásokkal kezdték az évet, azaz most ők is zöld utat adnak az úgymond egzotikusabb terveiknek. Számíthatunk rá, hogy harmadik, barcelonai tesztre vagy már előbb is megjelennek ezek náluk is” – tette hozzá.