A Ferrari tartalékosából 2012-re a Force India harmadik pilótájává szerződött Jules Bianchi pár éve még igen nagy ígéretnek számított, de a francia az elmúlt két évben finoman szólva sem állította feje tetejére a GP2-t.

Menedzsere, Nicolas Todt épp a napokban ismerte el, hogy eredmények nélkül nehéz előbbre juttatni kliensét, ezzel együtt pozitív fejlemény volt – még ha a GP2-höz képest visszalépés is -, hogy a pilóta 2012-ben a Force Indiá-s tartalékosi állás mellé a World Series by Renault-ban versenyzői szerződést kapott a Tech 1-csapatnál.

Az igazolás bizonyos szempontból kimondottal előnyös is, ugyanis a WSR versenynaptára nem igazán ütközik az F1-ével, így Bianchi a Forma-1-es versenyhétvégéken az állandó kísérőrendezvény GP2 helyett csak a Force Indiá-s munkára koncentrálhat majd.

A jó hírt azonban gyorsan sikerült is egy kicsit tompítania a franciának, ugyanis a 2012-es előszezonban övé lett az első komolyabb baleset kétes dicsősége, miután ma délelőtt a hideg aszfalton a Pirelli közepes keverékével próbálkozva a gumifalban kötött ki. Bianchinak a hírek szerint nem esett baja és az autó sem szenvedett látványos strukturális sérülést, de a silverstone-i csapat azóta a VJM05-ös javítgatásán dolgozik.

A cikk írásának idején – nem sokkal fél egy előtt – egyébként Kimi Räikkönen csapattársáé, Romain Grosjeané a legjobb köridő Jerezben, a francia az új Lotusszal 1:18,419-es időt hozott, ami bő héttizeddel jobb, mint  a Mark Webberhez köthető, tegnap elért újautós csúcsidő.