Bár az eredményei, a spanyol szponzor, a CEPSA érkezése és a pletykák mind azt sugallták, hogy a Toro Rosso 2012-re is megtartja Jaime Alguersuarit, a 22 éves pilótát végül Sebastien Buemivel együtt ejtette a Red Bull, hogy két másik fiatalt, Daniel Ricciardót és Jean-Eric Vergne-t ültesse a helyükre.

Buemi azóta a Red Bull Racing tartalékosa lett, de Alguersuari F1-es munka nélkül áll a bő egy hónappal a szezonkezdet előtt. A spanyol egy friss interjúban arról beszélt, hogy a Red Bull csúnyán kitolt vele tavaly.

“A Brazil Nagydíj idején szóban megerősítettek (2013-ra). Így, miután a Red Bull és a Toro Rosso megerősítette a maradásomat, vissza is utasítottam egy nagyon jó ajánlatot” – mondta. “Amikor aztán december 13-án a Red Bullnál szóltak, hogy nem vagyok többé a család tagja, azt mondtam, nem ítélem el őket, nem is éreztem magam áldozatnak, tragédia sem történt, de annyit azért hadd mondjak, hogy ártottak nekem, méghozzá szükségtelenül.”

Alguersuari a Toro Rossótól való ejtése után még a Williamsnél és a HRT-nél találhatott volna esetleg helyet, de fizetős állást nem akart. Most állítólag egy nagy csapattal tárgyal egy előnyös lehetőségről.

“Sosem fogok fizetni versenyzői állásért. Januárban tárgyaltam az egyik élcsapattal, ez talán döntő lehet az F1-es karrierem szempontjából. Hadd mondjam el, hogy nagyon szívélyesen fogadtak, tisztelettel kezeltek, nyílott egy lehetőség. Nyilván nem fedhetem fel, hogy mik a szándékaink, csak annyit mondhatok, hogy 2012-ben is a Forma-1-re koncentrálok. Az a dolgom, hogy teljesítsek, ha a helyzet úgy hozza.”

Alguersuari a Williamsen nem is gondolkodott, szerinte “manapság nekik csak fizetős pilóta jó”, míg a spanyol HRT-vel, pontosabban az új főnökkel, Luis-Perez Salával ugyan tárgyalt, de velük sem akart visszalépni úgy, hogy a tetejébe még fizetnie is kelljen érte.

“Mindketten így éreztük. A HRT-nek most nincs nekem való autója, és az én koromban nem tapsolhatom el az örökségemet arra, hogy egy mezőny végébe való autót próbáljak fejlesztgetni. A HRT jelenleg nem lehetőség számomra. Nem tudnám elviselni, hogy minden futamon az utolsó előtti helyről rajtoljak. Luis is egyetértett velem ebben.”

“Ezzel együtt hiszem, hogy Pedrónak (de la Rosa) megfelelő képességei vannak ahhoz, hogy fejlessze és javítsa az autót és a csapatot. Talán ez is nyit egy lehetőséget későbbre. Meggyőződésem, hogy a HRT vezetése képes lesz a jövőben versenyképes autót kiállítani.”