Kérdés: Két egymás utáni bajnoki cím, pole-rekord, legtöbb élen töltött kör, 11 futamgyőzelem – mi a következő cél?
S.V.: Ó, hát újra ugyanez! Persze nagyszerű év volt tavaly és mindig is különleges szezonként fogunk rá visszatekinteni, de őszintén szólva sosem úgy kezdjük az idényt, hogy azt hisszük, megint ugyanaz jön. Tudjuk, hogy valójában milyen különleges volt az előző idény, nagyon élveztük is, de azt is tudjuk, hogy mennyire nehéz ilyen egyenletesen teljesíteni. Szóval megpróbálunk ismételni, mindent kihozni magunkból, de majd meglátjuk, hogy meg az új autó, az RB8-as.

K.: Hogyan töltötted a szüntet?
S.V.: Hát, sokan azt hiszik, hogy a téli időszakunk is sűrű, izgalmas, hogy őrült dolgokat csinálunk, bolondos az életünk. De ha az ember annyit utazgat, mindig dolga van, akkor nagyon élvezi a szabadságot, amikor egyszerűen otthon van, hétköznapi dolgokat csinál, mondjuk tévét néz és nincs semmi dolga. Fontos volt feltölteni az akksit, feltankolni, felfrissülni – remélem eléggé friss leszek az új idényre. Szóval a karácsonyt a családdal és a barátokkal töltöttem, utána pedig elmentem síelni egy kicsit – borzasztó sok hó volt idén, szóval nem volt rossz. Aztán már január elején elkezd készülni az ember, újra rendszeresen edz, hogy formába jöjjön, leadja az esetleg karácsonykor összeszedett kalóriákat, a felszedett súlyt.

K.: Keményebb, szorosabb küzdelmet vársz idén?
S.V.: Az az igazság, hogy a tavalyi év elején egyáltalán nem számítottunk arra, ami végül történt, szóval most is ez van. Butaság lenne úgy nekivágni, hogy azt várjuk, ugyanaz lesz, mint 2011-ben, azaz rögtön az elején az élre állok és végig nagy előnnyel vezetek majd. Szóval szerintem nagyon szoros lesz idén, minden más inkább meglepetést jelentene. Ami az autókat illeti, igazán nem sok játéktér maradt a tervezőknek, hogy valami pluszt találjanak. Az elmúlt két évben két nagy dolgot elvettek, előbb a dupla diffúzort, mostanra meg a befújt diffúzort. Szóval ezek hiányoznak és nehéz lesz valami nagyot dobni. Majd meglátjuk. Nyilván azt reméljük, hogy a mi autónk jobb, mint a többieké, de nehéz lesz, az autók nagyon hasonlók lesznek, közelebb egymáshoz, mint korábban.”

K.: Meg tudnád nevezni a gyengeségeidet, vannak olyasmik, amiken még dolgoznod kellene?
S.V.: 2011-ben hihetetlenül eredményesek voltunk, tényleg kevés hibánk volt. De így is mindig leültünk az idény közben és főleg a végén, és most újra, hogy megnézzük, min lehetne javítani, és igen, van néhány ilyen dolog. Persze nagyon sok mindent jól csináltunk tavaly, de azokon is lehet javítani, és ahogy mondtam van sok ez-az, apróságok, részletek, amelyek aztán hasznosak lehetnek vasárnap délután. 20 futam lesz, és lehet, hogy csak egy versenyen lesz hasznos, de lehet, hogy pont ilyesmin múlik az az egy pont, ami győzelemhez kell.”

K.: Mit gondolsz Ecclestone úr véleményéről, miszerint idén nem dominálsz majd?


S.V.: Hát, nagyon remélem, hogy téved! De nehéz jósolgatni. Minden évet a nulláról kezdünk, nem úgy, mint más sportokban. A teniszben mondjuk ha valaki világelső, akkor van egy bizonyos előnye a másodikkal szemben, ott az a párna, míg itt minden a nulláról indul, mindenkinek ugyanolyan esélye van, mindenki új autót épít. Szóval amíg nem lépünk pályára, nem versenyzünk, nem tudhatjuk, majd meglátjuk. De amennyire lehet, most is bizakodok, remélhetőleg lesz pár nap, pár nap teszt, ami alatt jól felkészülhetünk az évre.”

K.: Kitaláltál már valami nevet az autónak?
S.V.: Nem, még nincs neve. Tavaly azt hiszem az utolsó, a verseny előtti szerdán született a név, talán idén korábban meglesz, de még nincs. Van néhány jelölt, dögös jelölt, de még nem dőlt el.