A Caterham, a McLaren, a Ferrari, a Force India és a Lotus után ma délelőtt a Sauber is megmutatta 2012-es Forma-1-es autóját.

A 20. F1-es idényét kezdő svájci csapat a holnap induló teszt helyszínén, a jerezi pályán leplezte le a Ferrari-motoros C31-est. A hinwiliek autója az idei trendnek megfelelően lépcsős orrot visel, azonban az első képek alapján igen szembetűnő az autó tiszta, már-már puritán formája, vonalvezetése.

Szintén szemet szúr az új festés: míg az elmúlt két évben a korábbi BMW-s mintát vitték tovább, csak az oldaldobozok kékjét grafitszürkére cserélve, most a szürke átköltözött az orra és az autó farára, középen hagytak egy fehér sávot.

A C31-est idén is a japán Kobajasi Kamui és a mexikói Sergio Perez vezeti majd, a tartalékos pedig a szintén a közép-amerikai országból származó Esteban Gutierrez marad.

Az autónál megtartották a tavalyi modellen bevált megoldásokat, de új a szabályok által alacsonyabbra kényszerített orr, és a hátsó részt is alaposan áttervezték. Beljebb húzták az oldaldobozok alját, az új, kisebb méretű Ferrari-sebességváltó és a vonórudas felfüggesztés sokkal kompaktabb fart eredményezett. Természetesen a befújt diffúzor idei betiltásával a kipufogó is új pozícióba költözött. A csapatnál hangsúlyozták, hogy a most leleplezett autó csak egy alapmodell, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra számos újítás kerül majd rá.

“Szeretnénk ugyanolyan erősen kezdeni az évet, mint 2011-ben, de ezúttal az egész idény alatt fenn akarjuk tartani azt a teljesítményt. A cél a rendszeres pontszerzés, jelentősen javítani akarunk a konstruktőri bajnokságban. A Sauber C31-Ferrari számos ígéretes újítást hordoz, de más területeken a korábbi modell módszeres továbbfejlesztése” – mondta az alapító-főnök, Peter Sauber.


“Alig várjuk, hogy egy újabb idényben dolgozzunk a fiatal és tehetséges pilótáinkkal. Kamui már harmadik teljes idényét kezdi a Forma-1-ben. Tavaly arra kértük, hogy vállaljon vezető szerepet a csapaton belül és fel is nőtt a feladathoz. Az újoncéve után Sergio a második szezonját kezdi, amely gyakran a legnehezebb az F1-ben. Mindkét pilótánkban hatalmas potenciál van, mindketten a tavalyi versenymérnökeikkel folytatják a munkát idén is. Esteban második GP2-es idényének vág neki, és már bizonyította azt is, hogy ha kell, F1-es nagydíjon is beugorhat az autóba” – magyarázta a svájci motorsportveterán.