A Pirelli tavaly vette át az F1 kizárólagos gumiszállítójának szerepét a Bridgestone-tól. Az olasz gyártó a japán előd termékeinél kiszámíthatatlanabb viselkedésű abroncsokkal kezdett, de az idény végére a csapatok jól kiismerték a keverékeket, ezért idén újra fel kell majd dobni valamivel a versenyeket.

A Pirelli motorsportfőnöke az amerikai ESPN-nek nyilatkozva elmondta, hogy amellett, hogy a 2011-es tapasztalatok alapján idénre módosítottak a keverékek jellemzőin, a négy változat kiosztásában is merészebbek lesznek – míg tavaly a lágy keverék gyakorlatilag minden versenyen szerepelt, idén jobban kevernek majd.

“Egy kicsit könnyítettünk a csapatok dolgán azzal, hogy a lágy keveréket végig használtuk az idényben, így mindig volt állandó pont, amelyhez beállíthatták az autót és a vezetési stílust. Az újabb évben nem így teszünk majd. Többet keverjük majd a keverékeket, agresszívebbek lesznek, a működésük kiszámíthatatlanabb lesz” – mondta a mérnök.

Az angol azt is kifejtette, hogy bár a 2012-re fejlesztett gumik már készen várják a tesztelés és a versenyidény kezdetét, de ez nem jelenti azt, hogy tavalyhoz hasonlóan ne lennének hajlandók későbbi módosításokra, finomításokra a szezon folyamán.

“Jönnek a téli tesztek és már gyártjuk a gumikat Melbourne-re és Malajziára, majd meglátjuk, mi lesz azon a két futamon, feltéve persze, hogy a teszteken nem adódik valami nagyobb meglepetés. Ha beigazolódnak az előzetes várakozásaink, akkor jó, ha nem, akkor arra is van pár kész megoldásunk a tarsolyban. Van pár további lehetőség arra is, hogy merészebb vagy konzervatívabb gumikat adjunk, ha kell, tudjuk, hogy esetleg szükségel lehet a módosítás. Semmi sincs kőbe vésva, nem mondjuk azt, hogy mi megtettük a dolgunkat, rajta, versenyezzetek!”

“Tudjuk, hogy mi is befolyással vagyunk a versenyre, a dolgunk pedig az, hogy kihívások elé állítsuk a csapatokat. Martin Whitmarsh (McLaren-főnök) is egyértelmű volt, amikor azt mondta, hogy azt várják, hogy a Pirelli folyamatosan kihívásokkal szolgáljon a csapatoknak. Lehet, hogy a mérnökei nem értenek egyet ezzel, de a csapatfőnökök a teljes képpel törődnek, az egész Forma-1-gyel, tudják, hogy mi is izgalmasabbá tehetjük a versenyt és nyilván ők is hozzáadják a magukét az autó egyéb területein – mindannyian az izgalmas versenyekért dolgozunk.”

Hembery arra is kitért, hogy a Q3-as “lazsálásra” korábban ajánlott egyik megoldásuk, a kimondottan időmérős használatra szánt gumi gyártására továbbra is készen állnak, ha a csapatok mégis úgy döntenek, hogy szükség van ilyesmire.