F1: Indulhat a másolási verseny 2 A héten röppent fel, hogy ahogy 2011-ben az előre vezetett kipufogóval, úgy idén is komoly újítással készül a Lotus Renault.

Az enstone-i alakulat az idei évre a fékezés alatt is normál hasmagasságot tartó, és így az autó stabilitását a változatlan aerodinamikai jellemzőkön keresztül jelentősen növelő adaptív lengéscsillapítóval vág neki.

Az olasz Gazzetta dello Sport felvetette, hogy a rendszert a pilóták egy pedál segítségével működtetik, ez pedig szabálytalan lenne, hiszen a versenyzők egyetlen aerodinamikai eszközt, a DRS-t kezelhetik, de az Autosport úgy tudja, hogy a lotusos megoldás teljesen szabályos, ugyanis a motorfék aktiválja.

A brit szaklap szerint az enstone-iak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) folyamatosan egyeztetve fejlesztették a lengéscsillapítót, a felügyelőszervezet műszaki szakértői pedig nem emeltek kifogást az újítás ellen. Az Autosport hozzáteszi, hogy a csapat már 2010 óta foglalkozott az ötlettel és már egy évvel ezelőtt megkereste az FIA-t is.

A megoldás szabályossága természetesen azt jelenti, hogy újabb fejlesztési front nyílik, aki nem akar lemaradni, az most rohammunkában másolhatja-készítheti a saját változatát. Az Autosport információi szerint egy élcsapat máris átadta a saját terveit jóváhagyásra az FIA-nak.