F1: A Ferrari is dolgozik a fékstabilizátoron 2 A hét elején röppent fel, hogy a Lotus Renault 2012-re jelentős újítással, a fékezés alatt az autó orrát megemelő, így az aerodinamikai hatékonyságot megőrző adaptív lengéscsillapítóval készül.

A 2009-es dupla diffúzorhoz, a 2010-es F-csatornához  vagy a tavalyi kipufogógázos trükközéshez hasonlóan a 2012-es idény nagy durranásának látszó újításról azóta kiderült, hogy valószínűleg szabályos, a brit Autosport erről szóló cikkében pedig arról írt, hogy a Lotus Renault-n kívül már legalább egy másik élcsapat is jelezte az FIA-nál, hogy a saját változatával készül.

Hogy ez a Ferrari volt-e vagy sem, azt nem tudni, de mára biztos, hogy az olaszok is foglalkoznak a megoldással.

“Amiről szó van, az leginkább a fékezés alatti stabilitásról szól. Tudok róla, hogy a rendszerről már már volt dokumentumcsere az FIA és a csapatok között. Várjuk a hivatalos megerősítést arról, hogy az ilyen eszközök szabályosak-e vagy sem, de természetesen közben mi is megvizsgáljuk, hogy a megoldás javíthat-e a teljesítményen. De várjuk meg, mit mond majd az FIA!” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

A maranellói csapat február 3-án leplezi le új autóját, amely elmondásuk szerint gyökeres szakítást jelent majd az elmúlt évek modelljeivel.

“Egyértelműen más, világos szakítást jelent a korábbi tervezési filozófiánkkal. Nem túl szép, mert az alakját megkötik a műszaki szabályok, de igazából az számít, hogy reményeink szerint gyors lesz. Már tavaly nyáron arra kértem a mérnökeinket, hogy vizsgálják meg a szabályok legapróbb részleteit is, hogy elmenjünk a határokig, de az majd az első teszteken a többi autót látva derül ki, valójában meddig is jutottunk” – magyarázta a csapatfőnök.

A fentiekkel együtt azonban úgy tudni, az új Ferrari még nem áll a helyzet magaslatán, a finn Turun Sanomat és a Yahoo Italia is arról tudósít, hogy az egyelőre 663-as kódnéven futó modell elbukott a tesztek megkezdéséhez elengedhetetlen kötelező törésteszteken, így a jövő héten próbálkoznak majd újra.