Az első Indiai Nagydíj közeledtével az ázsiai országban többen is felvetették a kérdést, hogy a nemzeti csapatként reklámozott Force India miért nem ültet hazai pilótát az autójába. A silverstone-i alakulat indiai tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya rossz néven vette a kritikákat.

“Borzasztóan nem fair, hogy az indiaiak azért kritizálnak, mert nincs nálunk indiai pilóta. Csak annyit tudok erre mondani, hogy én többet tudok az F1-ről, mint ők.”

“Ami a jelenlegi indiai F1-eseket illeti, csak sajnálni tudom őket. Versenyképtelen csapatoknál kapnak csak helyet. De ha nekik az kell, hogy F1-est vezessenek csak azért, hogy F1-est vezessenek, hát nem tehetek semmit. Biztosan van Indiában igazi tehetség is, és én meg is akarom találni” – utalt a Hispaniánál nemrég kispadra ültetett Narain Karthikeyanra és a Lous tartalékosaként alkalmazott Karun Chandhokra.

Mallya szerint egy csapatnál nem a pilóta nemzetisége az elsődleges szempont, példaként a Ferrarit említi, amely utoljára 1953-ban jutott a bajnoki címig egy olasszal, Alberto Ascarival.

“Ha a Ferrari a dobogón van, egész Olaszország ujjong. Ha a Ferrari futamot nyer, egész Olaszország ünnepel. Senki sem kérdezgeti, hogy hol van az olasz versenyző. Indiában akkor most hirtelen miért fontos ez? Inkább örüljenek annak, hogy van egy indiai csapat, amely India színeiben versenyez. Majd lesz indiai pilóta is, de ne fogjuk a szekeret a ló elé!”

A milliárdos amellett, hogy az egykori Jordan-csapatot Force Indiaként stabil alapokra helyezte, idén nagyszabású tehetségkutatást is indított hazájában, azt mondja, nincs miért szégyenkeznie, ha az indiai motorsportról van szó.

“30 éve tevékenykedem az indiai motorsportban, minden lehetséges dolgot megtettem, hogy népszerűsítsem az országban. Azt hiszem elismerést kaphatnék azért, amiért sikerült egy indiai csapatot a rajtrácsra juttatnom, előtte senki nem hitt ebben. Az Indiai Nagydíj után robbanásszerűen megnő majd az F1 népszerűsége az országban, azt hiszem, a Forma-1 szempontjából én megtettem a magam dolgát Indiáért és a több százmillió törekvő fiatalért.”

A Force India egyelőre tehát nem igazol indiait, az azonban még nem teljesen világos, hogy akkor ki is versenyez náluk jövőre. Jelenleg Adrian Sutil és Paul di Resta indul a csapatnál, de a német jövőjét a sanghaji dulakodás fenyegeti, míg az igen tehetséges skót újoncot sokan már 2012-re a Mercedeshez kötik. Mallya azt mondja, bolond lenne elengedni őt.


“Nem úgy ültettem az autóba Pault, hogy ne lenne opciónk a jövőre, de egyébként is nagyon-nagyon jól érzi magát ebben a környezetben, ennél a csapatnál. Bolond lennék elengedni egy sztárt, szóval később mindenképp tárgyalni fogunk, az az érzésem, hogy Paul valószínűleg maradni fog a Force Indiánál. Amikor leszerződtettem, mondtam neki, hogy elkötelezettséget várok, amit ő örömmel megígért én pedig örömmel adtam neki lehetőséget” – mondta a csapatfőnök.

Ha di Resta marad, akkor valószínűleg a kétes ügybe keveredett és a tapasztalata ellenére az újoncot nem túl meggyőzően verő Sutil távozhat a csapattól, helyére első számú jelölt a tartalékos, a 2010-ben a Williamsnél bemutatkozott Nico Hülkenberg. A fiatal német nagyon vágyik a versenyzési lehetőségre.

“Nehéz lenne megmondani, mi lesz, még csak az idény közepén vagyunk. Komolyan igyekszem meggyőzni Vijayt, próbálok jó benyomást tenni, de azt hiszem, még messze van a döntés. Hogy őszinte legyek, szeretnék ennél a csapatnál maradni és jövőre versenyezni, de ha ez nem jön össze, akkor nyilván kell egy B terv” – mondta a 2009-es GP2-bajnok.