Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly decemberben arról döntött, hogy a Forma-1-ben 2013-tól 1,6 literes soros négyhengeres turbómotorok váltják a ma használt 2,4-es V8-asokat, a gyártók többsége nem fogata el ezt.

A csapatok és a motorgyártók képviselőit tagjait Forma-1-es Bizottság már a múlt héten megtárgyalta és elfogadta, hogy az eredeti elképzelés helyett 1,6 literes V6-os turbók érkezzenek és hogy 2013 helyett csak egy évvel később változzon a szabvány, az FIA Motorsport Világtanácsa pedig tegnapi szavazásán szabályba is foglalta a döntést.

“A tagok faxon leadott szavazatai alapján a Motorsport Világtanács szabályba foglalta a nemrég az F1-es résztvevőkkel folytatott tárgyalásokon kialakított elképzeléseket. Az új motor 1,6 literes V6-os turbós erőforrás lesz, energia-visszanyerő rendszerekkel kiegészítve. Az új formula a 2014-es Forma-1-es világbajnokságon lép életbe” – állt az FIA közleményében.   

Az FIA az eredetileg tervezett maximális 12 ezres fordulatszámot is megemelte a csapatok által kért 15 ezerre, azt azonban nem tudni, hogy a 2013-ra tervezett, a kasztnira vonatkozó szabályokat is elhalasztották-e 2014-re.