Az Európa Nagydíj után megjelent Lotus Renault GP blogban a csapat szokatlanul őszintén írt a csapnivaló hétvégéről.

“Nem keresünk kifogásokat a valenciai rossz szereplésünkre. A két pilótánk gyenge rajtja, meg az autó egész hétvégén tapasztalt lassúsága együttesen vezetett oda, hogy nem kaptunk válaszokat. De mindent megteszünk, hogy visszafoglaljuk a helyünket az első osztályon. Reméljük, a másodosztállyal történt vasárnapi flörtölésük csak átmeneti lesz!”

Nick Heidfeld, aki a 10. helyen zárta a valenciai futamot, csalódottan nyilatkozott: “A rajtpozíciónkhoz képest csalódást okoztunk magunknak. A verseny egyetlen pozitívuma, hogy valamivel több előzés történt a pályán, sokkal jobban éreztünk magunkat, mint a korábbi (valenciai) versenyeken.”

“A rajtnál nagyon sokat buktunk. Én vesztettem egy helyet Adriannal (Sutil) szemben, utána keményen kellett küzdenem, hogy ne veszítsek még többet. Nagyjából ott fejeztem be a versenyt, ahol a legnagyobb részét töltöttem: Sutil mögött. Egyszer sikerült megelőznöm, de aztán használta a DRS-t és sajnos később már nem tudtam visszatámadni. Nem számítottam rá, hogy egy Force India és egy Toro Rosso is előttem végez, meg kell vizsgálnunk, mi ennek az oka” – mondta csalódottan Heidfeld, aki Malajziában még dobogós volt.

A következő, Brit Nagydíjtól betiltják a kipufogógáz-rávezetéses alvázakat, ami a szakemberek szerint a Red Bull mellett a Renault-t érintheti leghátrányosabban. Heidfeld azonban nem így gondolja.

“Silverstone-ban sok a tempós kanyar, és a mi autónk jól szokott menni az ilyen típusú pályákon. Majd meglátjuk, milyen hatással lesznek az új szabályok az autónkra. Szerintem pozitív hatással lesznek a csapatra” – véli Quick Nick.