A Cosworth eddig inkább a Renault által képviselt vonalat követte. A Williams, a Virgin és a Hispania motorpartnere ellenezte a soros, négyhengeres turbómotorok bevezetését, majd miután a Nemzetközi Automobil Szövetség egyértelmű jelét adta, hogy 2013-tól bevezetik az új 1,6 literes turbómotorokat, a Cosworth halasztást kért.

Ez viszont részben egybevág a Ferrari elképzeléseivel. Az olasz gyártó május végén azt javasolta az FIA-nak, hogy halasszák el 2015-re a motorváltást – akkor viszont V6-os turbókra váltsanak, ne soros négyhengeresekre.

“Csak tisztán akarunk látni. Ha úgy döntenek, hogy jönnek az 1,6 literes motorok, rendben van, mi ott leszünk. Ha nem jönnek, akkor van egy remek V8-asunk, amivel folytatjuk a versenyzést. Rugalmasak vagyunk. Jelenleg nincs se V8-as, se V12-es, se soros, négyhengeres motorunk. De ha az F1-es szabályok egyhengeres, kétütemű motorokat kívánnak meg, mi felvesszük a kesztyűt” – jelentette ki Mark Gallagher, a northamptoni motorgyártó főnöke a GPWeek-nek.

A Cosworth kezdettől fogva sokallta az új erőforrások fejlesztési költségeit, amely becslések szerint legalább 45-50 millió euróra rúgna, miközben három partnere, a Williams, a Virgin és a Hispania összesen nem fizet többet 35 millió eurónál egy évre a nyolchengeresekért.

“Az FIA elnöke [Jean Todt] azt mondta, mindenkire odafigyel és mindenkire hallgatni fog. Számunkra az a  legaggasztóbb, hogy az új szabályokhoz nem kapcsolódnak költségmegszorító rendelkezések. Ebből az következik, hogy a (nagy) gyártók űrversenyt indítanak az új motorformulával, pedig az elején nem ezt ígérték. Mindenki beleegyezett, hogy nem így lesz, de a végén sajnos mégis így állunk” – fogalmazott Gallagher.

“Ezért javasoltuk mi is az FIA-nak, hogy helyes döntés lenne az új motorok bevezetésének elhalasztása. Azt hiszem, hogy a partnereinknek, de a többi csapatnak sem állhat érdekében, hogy még több pénzt fecséreljenek el a motorfejlesztésre. Nem szeretnénk nyílt konfliktust, nem akarjuk erre felhasználni a médiát, de jelenleg a ‘vörös zónában’ tartózkodunk” – tette hozzá Mark Gallagher.


A Renault a múlt héten jelentette be: kiszáll a Forma-1-ből, ha 2013-tól nem vezetik be a terveknek megfelelően a négyhengeres turbókat. Jean-Francois Caubet, a Renault motorsportfőnöke szintén a ‘vörös zónára’ hivatkozott, ami azért elgondolkodtató, mert a franciák által ellátott három csapatból kettő (a Red Bull és a Lotus Renault GP) győzelmi esélyekkel versenyez.