A Sauber legalább az egyik kocsijával mind a hét F1-es futamon pontot szerzett idén. Kobajasi Kamui mérlege eddig 100 százalékos (Melbourne-ben a szabálytalan hátsó szárny miatt zárták ki), 25 pontja csak eggyel kevesebb, mint amivel a Mercedes kettőse, Michael Schumacher, illetve Nico Rosberg rendelkezik.

Sergio Perez balesete miatt nem indulhatott a Monacói Nagydíjon, majd Kanadában az első tréningen nem érezte jól magát, ezért Pedro de la Rosa helyettesítette. A mexikói újonc két futam kihagyása után egy olyan pályára tér vissza, amit jól ismer a GP2-ből.

Kobajasi tavaly a 18. helyről indulva hetediknek futott be, kellemes emlékeket őriz Valenciáról.
“Tavaly nagyon jól ment az autó a versenyen, jó volt a stratégiánk is. Főleg az utolsó köröket élveztem, amikor friss gumikon voltam kint, a többiek meg régieken. A kvalifikáció után csalódott voltam a 18. rajthellyel, de az utolsó körben is tudtam előzni, így feljöttem hetediknek.”

“Az idei autónk összességében jobb, mint a tavaly volt és bebizonyítottuk, hogy versenystratégiában is erősek vagyunk. Valenciában négy hosszú egyenes van, ahol fontos a végsebesség, de vannak lassú kanyarok is, sőt, néhol a szegélyeket is támadni kell. Emellett az aszfalt hőmérséklete nagyon magas [rendszerint eléri az 50 Celsius-fokot – a szerk.], ami azt jelenti, hogy különösen oda kell figyelni a gumikra. Legnehezebb a híd körüli rész, ott sok időt lehet nyerni vagy veszíteni.”

“Régebben nem volt könnyű előzni ezen a városi pályán, de most a KERS-sel, illetve a DRS-sel (mozgatható hátsó szárny) szerintem sokkal izgalmasabb lesz számunkra, és a közönség számára is. Szeretem a hangulatot, mindig szívesen térek vissza Valenciába” – nyilatkozta Kobajasi.

Perez egyenesen Mexikóból repült Valenciába, ahol pihenéssel és edzéssel készült az Európa Nagydíjra “Az elmúlt napokat Mexikóban töltöttem, együtt tréningeztem az erőnléti edzőmmel a következő versenyre. Tökéletes formában vagyok, vagyon várom már a versenyt. Kétségkívül előny, hogy jól ismerem a pályát: 2009-ben mindkét GP2-es futam után dobogóra állhattam, tavaly a pole pozícióból indulhattam” – mondja Sergio.


A Circuit de la Comunitat Valencia technikai nehézségeiről James Key, a Sauber technikai igazgatója így beszél:
“Valencia egy egyenletes gáz-fék-gáz-pálya. Mivel az aszfalt felülete sima, elég jó mechanikai tapadást érhetünk el rajta. Technikailag a fő nehézséget a fékezési stabilitás jelenti, főként a lassú kanyarokban és kigyorsításkor.”

“Az Európa Nagydíjon egy új ismeretlennel is meg kell birkóznunk: a Pirelli új, lágy keverékű abroncsaival, amelyeket Kanadában már kipróbáltunk [a pénteki szabadedzéseken – a szerk.]. De a montreali és a valenciai pálya között ég és föld a különbség, ezért azon leszünk, hogy pénteken minél több kört megtegyünk, hogy megértsük a gumik viselkedését. A C30-ason csak kisebb változtatásokat hajtottunk végre, például az első szárnyon. Remélem, sikerül visszatérnünk a Kanada előtt látott teljesítményünkhöz. Ahhoz, hogy a versenyeken még eredményesebbek lehessünk, javítanunk kell a kocsi egyensúlyán az időmérő edzésen” – jelentette ki  a főmérnök.

Bár Perez visszatérése szinte biztos, ha a mexikói mégsem állna készen a versenyzésre, újra számítanak de la Rosára, erősítette meg Key. “Nagyszerű munkát végzett legutóbb” – mondta a technikai igazgató. Az FIA spanyol alelnöke, Carlos Garcia tegnap elmondta, hogy “senkinek nem kíván rosszat” de örülne, ha a veterán hazai közönsége előtt is megkapná a Saubert.