Amikor a kettes a legjobb szám: a győztes Audi R18 TDI
Amikor a kettes a legjobb szám: a győztes Audi R18 TDI

Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert

Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert

Amikor a kettes a legjobb szám: a győztes Audi R18 TDI
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 16
A 2-es rajtszámú Audi éjfélre egyedül maradt, de behúzta az ingolstadtiak 10. győzelmét
Pilótacsere az Audinál (Mike Rockenfeller, Romain Dumas)
Éjszakai csendespihenő az Audinál
Simon Pagenaud és Pedro Lamy (jobbra) mindent megtett a győzelemért, de a Peugeot nem volt elég gyors
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 21
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 22
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 23
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 24
Le Mans: Csak egy Audi maradt, de az nyert 25
Az Audi győztes triumvirátusa, Lotterer, Tréluyer, Fässler és Wolfgang Ullrich csapatfőnök a Le Mans-i dobogón
Fotó megosztása:

Az Audi győztes triumvirátusa, Lotterer, Tréluyer, Fässler és Wolfgang Ullrich csapatfőnök a Le Mans-i dobogón

Az Audi győztes triumvirátusa, Lotterer, Tréluyer, Fässler és Wolfgang Ullrich csapatfőnök a Le Mans-i dobogón

Minden idők egyik legszorosabb csatáját és befutóját hozta a 79. Le Mans-i 24 órás viadal az Audi és a Peugeot között.

Az Audi legesélyesebbnek tartott egysége Allan McNishsel a volánnál már az első órában hatalmasat bukott és kiesett. Este 11 óra előtt nem sokkal Mike Rockenfeller R18 TDI-je is balesetbe keveredett, McNishhez hasonlóan ő is egy lekörözendő Ferrari 458-assal, és nagy erővel a korlátnak csapódott.

A három benevezett egységből tehát két Audi nem érte meg az éjfélt, így az André Lotterer, Benoit Tréluyer, Marcel Fässler trióra maradt az ingolstadtiak becsületének megvédése. Az R18 TDI egyértelműen gyorsabb volt, mint francia riválisa, viszont a Peugeot jobban bánt a gumikkal és kevesebbet fogyasztott (átlagosan két körrel többet tudtak a pályán tölteni a 908-asok két tankolás között).

A takarékos Peugeot és a gyors Audi párviadalát ezúttal a “nyulak”, vagyis a németek nyerték, ami a két súlyosnak látszó, ám szerencsés kimenetelű baleset után óriási elégtételt jelentett Dr. Wolfgang Ullrich csapatának.

A Le Mans-ban először diadalmaskodó Lotterer, Tréluyer, Fässler hármast négy Peugeot 908 HDi kísérte be a célba, utóbbi három már körhátrányban. Stéphane Sarrazinék 908-asát a verseny elején fékhiba miatt kellett szervizelni, míg a győzelemre is esélyes 7-es számú autó elejét Alexander Wurz összetörte a reggeli órákban, amikor kicsúszott az Indianapolis-kanyarnál.

A GT-kategóriában ismét a Chevrolet Corvette győzött, Andy Garcia, Olivier Beretta és Tommy Milner irányításával. Mögöttük a Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni, Toni Vilander összeállítású AF Corse Ferrari 458 Italia ért célba, amely az utolsó három órában motorhiba miatt lelassult.

A 79. Le Mans-i 24 órás végeredménye:

 1. Audi R18 (#2) Lotterer/Tréluyer/Fässler (LMP1)  355 kör
 2. Peugeot 908 (#9) Pagenaud/Bourdais/Lamy (LMP1)  + 13,854 mp.h.
 3. Peugeot 908 (#8) Sarrazin/Montagny/Minassian (LMP1) + 2 kör h.
 4. Peugeot 908 (#7) Gené/Wurz/Davidson (LMP1)            + 4 kör h.
 5. Oreca Peugeot 908 HDI (#10) Lapierre/Duval/Panis (LMP1)     + 16 k.h.
 6. Rebellion Lola-Toyota (#12) Prost/Jani/Bleekemolen (LMP1)  +17 k.h.
 7. Kronos Lola-Aston Martin (#22) Leinders/Ickx/Martin (LMP1)      + 27 k.h.
 8. Greaves Zytek-Nissan (#41) Ojjeh/Kimber-Smith/Lombard  (LMP2) + 29 k.h.
 9. Oreca Signatech-Nissan (#26) Mailleux/Ayari/Ordonez (LMP2)  +35 k.h.
10. Level5 Lola-Honda (#33) Bouchut/Barbosa/Tucker (LMP2)  + 36 k.h.

11. Chevrolet Corvette C6.R (#73) Garcia/Beretta/Milner (GTP)  + 39 kör h.
14. AF Corse Ferrari 458 Italia (#51) Fisichella/Bruni/Vilander (GTP) + 39 kör h.
15. BMW M3 GT2 (#56) Farfus/J. Müller/Werner (GTP)  + 40 kör h.