Mivel a verseny 1990 után újra esőben, biztonsági autó mögött kezdődött, lemaradtunk az időmérő által felvetett kérdések válaszairól, azaz hogy a két Ferrari hogyan bírt volna a két Ferrari a pole-ról kezdő Sebastian Vettellel.

Az ötödik körre kiálló safety car végül nyílttá tette a versenyt, Alonso keményen, de sikertelenül támadta Vettelt. Hátrébb izgalmasabb pillanatok voltak, a 5. pozícióból támadta a 4. Mark Webbert, a 2. kanyarban meg is lökte, az ausztrál megpördült, a 14. helyre esett vissza.

A mclarenes is rosszul járt, lendületet vesztett, mindkét mercedeses is megelőzte. Hamilton egy körrel később visszatámadott, de nem bírt Schumacherrel, elrontott egy kanyart, csapattársa, Button is elé került.

A 8. körben a 2007-es és 2010-es győztes megint nem bírt magával, azonnal előzni akart, a célegyenesben próbálkoztt, de Button rálegyezett, aminek eredménye az lett, hogy Hamilton első szárnya letört, a falnak ment, eltörte a bal hátsó felfüggesztését, pár kanyarral később fel is kellett adnia, a biztonsági autó is újra a pályára lépett.

Button is kerékcserére szorult, a 12. helyre csúszott vissza, a tetejébe a 2009-es bajnok sportszerűtlennek tűnő védekezését a versenybírók is vizsgálat alá vonták, majd a safety car alatti gyorsítása miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. A Kanadába győzelmi reményekkel érkező McLaren versenyének ezzel látszólag lőttek is.

A futam a 13. körben indult újra, miután a biztonsági autó távozott. Button a kényszerű cseréjénél átmeneti gumikra váltott, az újrarajtolás után gyorsan lépett előre a mezőnyben, Alonso és a Ferrari és Schumacher is lemásolta. Mindketten rosszul döntöttek azonban, öt körrel később már szakadt, extrém esőgumira kellett váltaniuk.

A szakadó eső miatt a biztonsági autót is be kellett küldeni, Vettel, Webber, Massa is friss extrém gumikra váltott, de a versenyt vezető címvédő a biztonsági autó mögött is arra panaszkodott, hogy a pálya bizonyos szakaszai egyszerűen nem alkalmasak a versenyzésre.

A 25. körben piros zászlóval meg is szakították a versenyt, a pontszerző helyeken a sorrend a leállításkor Vettel, Kobajasi, Massa, Heidfeld, Petrov, di Resta, Webber, Alonso, de la Rosa és Button volt.  


A sauberesek, a renault-sok és a Force India újonca kiváló helyzetben volt, hiszen ők a piros zászlóval “ingyen”, külön bokszkiállás nélkül jutottak egy kerékcseréhez, megőrizhették a kivárással szerzett helyeiket. A verseny indítását közép-európai idő szerint 21.50-re ígérték, bő két óra szünet után a biztonsági autó mögött el is rajtolt a mezőny.

A 26. körrel újraindult versenyt még kilenc körig vezette a safety car, azután engedte el a mezőnyt a versenyigazgatóság. A virgines Jerome d’Ambrosio még a repülőrajt előtt átmeneti esőgumikra váltott – ő a korai cseréért büntetést is kapott -, majd az első tiszta körön Schumacher, Sutil, Barrichello és Glock is ugyanezt tette.

Egy körrel később Nick Heidfeld, Button, di Resta , Pastor Maldonado is így döntött. Még egy körrel később a 2. Kobajasi és az üldöző Massai is cserélt, csak Vettel maradt kint.

Alonso egy Buttonnal folytatott lökdösődés közben a 4-es kanyar kerékvetőjén fennakadt, kiesett, a 37. körben újra bejött a biztonsági autó. Button defektet kapott, két körön belül másodszorra ment ki a bokszba.

A cserék és a kiesések után a pontot érő helyeken Vettel Kobajasi, Massa, Heidfeld, di Resta, Webber, Scumacher, Petrov, Rosberg és Adrian Sutil sorakozott.


A safety car negyedik színre lépésének a 41. körben lett vége, a rajtnál Vettelék simán elmentek, de Sutil hátulról nekiment Rosbergnek, a német gyorsan visszaesett, míg di Resta a másik Force Indiával Nick Heidfeldnek ment neki, letörte az első szárnyát. Mark Webber a ragyogóan előrelépő Schumacherrel birkózott körökön keresztül. Az újrarajtolástól a korábbi hétszeres montreali győztes a 12. helyről a negyedikre kapaszkodott.

Schumacher a száradó pályán megtáltosodott, a régi önmagát idézően versenyzett: az 51. körben az egymással küzdő Massát és Kobajasit is megelőzve fellépett a második helyre.

Az 50. körben Adrian Sutil próbálkozott száraz gumival, de falnak ment, defektet kapott. Webber váltott a következő körben, majd utána mások, köztük Schumacher és Massa is slickre cserélt. A brazil még nem bírt a száraz gumival, megtörte a Ferrarit.


A vezető Vettel és Kobajasi is váltott, a címvédő az élen maradt, a japán viszont az 5. helyre esett vissza, Webber a bokszkiállással elé került, sőt egészen Schumacher nyakára mászott.

Az 56. körben Nick Heidfeld találta el hátulról Kobajasit, a német első szárnya az autó alá szorult, hajszállal úszott meg egy nagy bukást, kiesett. A törmelékek miatt a biztonsági autó ötödszörre is a pályára lépett.

A safety car a 60. körre távozott újra, Vettel újra jól ment el, mögötte Schumacher, Webber, Button, Kobajasi, Petrov, Barrichello, Alguersuari, Rosberg és Maldonado vágott neki a hajrának a pontszerző helyeken.

Míg a venezuelai újonc gyorsan kiesett, Schumacher, Webber és Button azonnal óriási csatába kezdett. A Red Bull-os megelőzte a németet, de a célegyenes előtti sikánt átvágta, visszaengedte. Egy körrel később ugyanez történt, akkor Buttont is el kellett engednie a büntetés elkerülésére. A következő körben Button lazán előzte meg a hétszeres bajnokot a DRS segítségével, megszerezte a második helyet. Webber három körrel a vége előtt szorította Schumachert a 4. helyre.


Button Schumacher megelőzése után azonnal felzárkózott Vettelre, az utolsó három körben a német nyakában lihegett, a címvédő pedig az utolsó körben idén először hibázott téthelyzetben, megcsúszott, a mclarenes pedig megszerezte a győzelmet.

A célba érés még egy hihetetlen pillanatot hozott, a 6. helyen autózó Kobajasi a célegyenes elején csúszott meg, Massa előzni kezdett, a célvonalat 45 ezreddel (!) a japán előtt érte el.

Button győzelmea leintés után nem volt biztos, két eset miatt is a versenybírók előtt kellett felelnie a futam után, de végül nem kapott büntetést.

Kanadai Nagydíj, Montreal, 2011.06.12.