A hét elején egy 1800 köbcentis, V6-os turbómotor nyers verzióját mutatta be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) közös ülésén a Ferrari – tudta meg a francia TomorrowF1news.com.

Az olaszok célja az, hogy így győzzék meg a döntéshozókat a 2013-tól bevezetni tervezett motorformula elvetéséről, helyette a nyolcvanas években sikerrel használt V6-os koncepciót támogassák.

A Ferrari szerint az új motorok bevezetésére 2015-ben kerülne sor, addig elképzelhetőnek tartják, hogy érvényben maradjon Jean Todt FIA-elnök elképzelése, mely szerint párhuzamosan futnának a leszabályozott (jelenlegi) V8-asok, illetve az új fejlesztésű, hathengeres turbók.

A FOTA elnöke, Martin Whitmarsh és helyettese, Eric Boullier (akik egyúttal a McLaren-Mercedes, illetve a Renault istálló főnökei is) korábban bírálták Jean Todt párhuzamos javaslatát. Boullier nehezen ellenőrizhetőnek, ezért megvalósíthatatlannak nevezte a V8-asok és a négyhengeres turbók egymás mellett élését.

A Ferrari egyik fő érve az új V6-os mellett az, hogy ez a motorverzió sokkal jobban beleillik az olasz luxusmárka sportkocsis kínálatába, ráadásul sikeres múltja miatt a Forma-1-hez is több köze van, mint a négyhengereseknek. Másik fontos szempont, hogy a V6-os a jelenlegi nyolchengeresek blokkjára épülne, így az eredetileg kalkulált 100 millió euró helyett csak feleannyiba kerülne a megtervezése és kifejlesztése, mint az új 1,6-os turbóknak.

Az FIA azért erőlteti a négyhengeres koncepciót, mert azt reméli, hogy a rali-világbajnokságon és a túraautó-vb-n is használt motorok egységesítése, költséghatékonnyá tétele révén újabb motorgyártókat vonzana be a Forma-1-be is.

Az FIA Motorsport Világtanácsa a tervek szerint most pénteken dönt a 2013-tól, tíz évre életbe lépő motorszabályokról.

A Ferrari az elsők között fejlesztette ki 1.5 literes V6 Turbóját. 1982-ben és '83-ban konstruktőr-vb-t nyertek vele

A Ferrari az elsők között fejlesztette ki 1.5 literes V6 Turbóját. 1982-ben és ’83-ban konstruktőr-vb-t nyertek vele