Jean Todt véleménye szerint a Ferrari Németországban alkalmazott csapatutasítása túlságosan is provokatív volt, de ugyanakkor megjegyezte, hogy több csapat is élt már ezzel a taktikai húzással – habár finomabb módszerekkel -, annak ellenére, hogy tiltott.

Massa elegánsan maga elé engedte Alonsót. Itt azonban még ő vezet.

Massa elegánsan maga elé engedte Alonsót. Itt azonban még ő vezet.

Massa elegánsan maga elé engedte Alonsót. Itt azonban még ő vezet.


A Ferrari alakulatát megbüntették a Német Nagydíj után, mert Felipe Massa félrehúzódott, hogy elengedhesse csapattársát, Fernando Alonsót, ezzel átengedve neki a győzelmet. Bár a csapatot beidézték a Motorsport Világtanács elé, a testület mégis úgy döntött, hogy nem tesz további intézkedéseket, valamint bejelentette, hogy a szabályozást akkor módosítják, ha szükséges lesz.

“A csapatutasítás 2002 óta tiltott, de vajon hányszor hajtottak végre ilyet kevésbé feltűnő módon?”
“A Ferrari módszere viszont minden volt, csak nem titkolt. Provokáció volt az előírások ellen.”

Todt szívesen látná a szabályok felülvizsgálatát és módosítását.
“A Forma-1 csapatsport. Minden alakulat felelős a saját lépéseiért. De a hazugságok vagy a kódolt üzenetek, mint a “Takarékoskodj az üzemanyaggal!”, nem lesznek tolerálva.”

“A csapatsorrendet szabályozó előírást úgy kell kialakítani, hogy elkerüljük a groteszk kommunikációt a csapat és a pilóták között.”
“Felkértem egy munkacsoportot egy javaslat elkészítésére, amit december 9-én szeretnék beterjeszteni a Motorsport Világtanács elé.”

Todt elismerte, hogy nagy szerepe volt a pilótasorrend körül kialakult viták kirobbanásában, amikor 2002-ben Rubens Barrichello közvetlenül a célvonal előtt adta át a győzelmet Michael Schumachernek.

A La Stampa kérdésére, hogy sajnálja-e a történteket, Todt azt válaszolta: “Igen, sajnálom. Utólag könnyű belátni, hogy elkerülhető lépés volt: Schumacher mindenképpen megnyerte volna a világbajnokságot. Bár azt még jobban sajnálnám, ha emiatt vesztettük volna el a címet.”

Azonban úgy érzi, hogy a problémát az nagyította föl, ahogyan Barrichello a helyzetet kezelte.
“Nem kellett volna semmit mondanom. Megegyeztünk, hogy amennyiben a bokszlátogatás után előrébb van, el kell engednie Scumachert.”

“Beleegyezett. A pilótáknak fizetésük fejében bizonyos döntéseket el kell fogadniuk. Ehelyett az élen maradt. Ötvenszer hívtam és érthetően megismételtem a kérést. Az utolsó kanyarban húzódott félre, a közönség kifütyülte Schumachert, aki az eredményhirdetéskor ráadásul a dobogó tetejére állította. A csapatot pedig a protokoll megsértése miatt ötszázezer dollárra büntették.”