A Mercedes GP vezérigazgatója szerint a Ferrari vasárnapi pilótacserés húzása azért is aggasztó, mert az ilyen manipulációval a Forma-1-nek életet adó alapot, a közönséget idegenítik el.

“Először is, a szabályokat mindig be kell tartani. Akár tetszik, akár nem, mindig az FIA-é és a versenybíróké a végső szó. Emellett azonban szerintem a csapatok teljes mértékben felelősek a műsorért. A show hozza a nézőket és a nézők hozzák a szponzorokat, a csapatok pedig az ő pénzükből működhetnek. Végső soron a nézők az ügyfeleink, őket kell kiszolgálnunk azzal, hogy látványos versenyt nyújtunk” – magyarázta az angol szakember.  

“Szerintem a show a legfontosabb. Hallottam, hogy David Coulthard szerint mindig is volt az F1-ben csapatutasítás, de véleményem szerint ma már más idők járnak. Ez egy sport, a nézők pedig küzdelmet akarnak látni a pilótáktól. Míg a csapatok szerint ez egy csapatsport, a nézők valójában egy-egy pilótának szurkolnak, aki épp ennél vagy annál a csapatnál van. Szerintem engedni kell a versenyt és csakis akkor szabad beleszólni, ha kezelhetetlenné válik a dolog és a versenyzők kilökik egymást!”

Fry azt is elmondta, hogy nagyon sajnálja Massát, amiért a tavalyi balesete évfordulóján elvették tőle a győzelmet, majd hangsúlyozta, hogy a Mercedesnél az egyenlőség és a nyílt verseny a hitvallások, a BAR-os kezdetek óta ezt célozzák.

“Azt hiszem kell egy alapvető filozófia, nálunk pedig, amióta csak itt vagyok a csapatnál a pilóták egyenlősége a filozófia. Kezdetben Jacques-kal (Villeneuve) és Olivier-vel (Panis) egy kicsit nehéz volt, mert szervezetlen volt még a csapat, néha csak az egyikük kaphatott meg valamit, de akkor is mindenki tudta, hogy igyekszünk a legegyenlőbben elosztani mindent. A helyzet már rég jobbra fordult, ma csak egyetlen szabály van: ne ütközzetek egymással! Ezen kívül a csapat teljes egyenlőséget biztosít, nem is írnánk alá olyan szerződést, ami ennek ellentmond” – utalt arra a CEO, hogy Michael Schumacher nem élvez kiemelt szerepet náluk.