A felemás 2007-es renault-s bemutatkozás után 2008 elején Heikki Kovalainen immár másodszor pótolta Fernando Alonsót, akkor a McLarennél. A finn azonban hiába töltött el két teljes idényt a wokingi csapatnál, mindössze egy szerencsés győzelmet és két másik dobogós helyezést szerzett, így 2009 végén el is engedte a McLaren.

Kovalainen az újonc Lotusnál talált helyet, és úgy tűnik, kiválóan döntött, hiszen a legerősebb újonccsapat legeredményesebb pilótája lett idén. A finn a holland Formule1.nl-nek nyilatkozva hangsúlyozta is, hogy milyen jól érzi magát a malajziai hátterű alakulatnál.

“Itt, a Lotusnál minden jobb. Sokkal inkább úgy érzem, hogy a kezemben vannak a dolgok, mint amikor a McLarennél voltam. Gyakorlatilag minden futamon 100 százalékig bízom a beállításokban, a mérnökök megértenek, hisznek bennem” – mondta a pilóta, aki mclarenes évei alatt egyszer-kétszer utalt arra, hogy Lewis Hamilton mögött őt csak másodhegedűsként kezelték.

“Nem akarok panaszkodni, de ha akkor tudtam volna, amit ma tudok, egy csomó mindent másképp tettem volna” – fogalmazott elég homályosan a McLaren-korszakot illetően Kovalainen.

Ahogy csapattársa, Jarno Trulli, Kovalainen is biztosan marad a Lotusnál 2011-ben és valószínűleg 2012-ben is, a csapat nagyra értékeli a tapasztalatukat, egyrészt ebben látják a másik két újonccal szembeni előnyük kulcsát. Ennek ellenére az utánpótlást sem hanyagolják el: a csapat tegnap erősítette meg, hogy a tartalékos, a maláj Fairuz Fauzy idén még négy alkalommal kap majd vezetési lehetőséget a pénteki szabadedzéseken, legközelebb már a hétvégén, Silverstone-ban.

A Lotushoz kapcsolódó hír még, hogy a maláj Star értesülése szerint a csapatfőnök, Tony Fernandes légitársasága, a Williamst is támogató AirAsia a Brit Nagydíjtól végre megjelenhet a zöld autókon is, míg a szintén maláj Bernama hírügynökség arról tudósít, hogy a korábbi renault-s pletykák ellenére a kiscsapat 2011-re is kitart a Cosworth motorjai mellett.