A valenciai Európa Nagydíjon kis túlzással szinte kizárólag Sebastian Vettelnek volt sima versenye, a német rajt-cél győzelmet aratott, míg mögötte incidensekkel bőven tarkított, rendkívül ideges futam zajlott.

A rajtot jól elkapta Vettel, Webber ellenben nagyon gyengén kezdett a poros oldalon, előbb Hamilton, majd az első kanyar után Alonso és Massa is megelőzte (a kör végére pedig a 9. helyre esett vissza). Hamilton ugyanott próbálkozott még Vettellel is, de a német keményen védekezett, a McLaren első szárnya meg is sérült egy kicsit.

A startot követő tülekedésben Michael Schumacher nyert sok pozíciót, a négy helyet lépett előre a 11. helyre, ezt azonban a későbbi érthetetlen boksztaktikával eldobta a csapat. Bár kemény keverékű gumikon volt, kihívták, de amikor a pályára ment volna vissza, akkor a szabályoknak megfelelően piros lámpát kapott a bokszutcánál és csak a mezőny végére állhatott vissza.

A kerékcseréket a Williamsek mögé beszorult Webber kezdte, az ausztrál a 8.körben ment ki, hogy a szuperlágyakat a tartósabb közepes keverékre cserélje, egy körrel később pedig óriási balesetet szenvedett, amikor hátulról belerohant a féktávnál lassító Heikki Kovalainen Lotusába. A Red Bull a levegőbe emelkedett, hátraszaltózott, majd nagy sebességgel a gumifalba csapódott. Mindkét autó összetört, de Webber saját lábán hagyta el a roncsot.

A baleset

Azonnal beküldték a biztonsági autót, a mezőny túlnyomó része pedig ezt kihasználva kiment a bokszba. A sauberes Kaumi Kobayashi kinn maradt, a harmadik helyig kapaszkodott, míg Schumacher kétszer is kiment, szuperlágyra váltott, majd vissza a közepesre, a 21. lett.


A 15. körben következő újrarajtolás előtt Vettel ugyan csúnyán elfékezte magát, de megőrizte a vezetést. A pontszerző helyeken Vettel, Hamilton, Kobayashi, Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Sutil, Alonso és Hülkenberg volt, azonban a versenybíróság később jelezte, hogy a vezető hármason kívül gyakorlatilag mindenkit vizsgálat alá vonták, amiért a safety car alatt túlléphették a megengedett sebességet.

A 25. körben Hamilton bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért megelőzte a pályára lépő biztonsági autót, azonban annyi előnye volt Kobayashival szemben, hogy a második helyre vissza is tudott érkezni.

A 38. körben újra gondot okoztak a sereghajtók: a virgines Timo Glock és a HRT-s Bruno Senna a lekörözésre érkező Hamilton orra előtt párbajozott a 20. helyért, Glock hozzáért Senna első szárnyához, defektet kapott, súrolta a betonfalat, a mclarenes örülhetett, hogy megúszták baleset nélkül.

F1: Vettel nyert, mögötte káosz 3


A pontszerző helyek végében is ideges volt a verseny, Sutil és Buemi hajszállal kerülte el, hogy ütközzenek előzés közben, a mögöttük érkező Alonsónak is nagyon kellett figyelnie, hogy ne keveredjen bajba.

Kobayashi a Sauberrel egészen az 53. körig tartotta a harmadik helyet, a kötelező cseréje után a 9. helyre tért vissza. A japán az utolsó előtti körben a friss gumikon meg is előzte a Buemivel próbálkozó Alonsót, majd a befutó előtt az utolsó kanyarban a svájcit is elkapta.
 
Vettel simán befutott az első helyen, mögötte Hamilton, Button, Barrichello, Kubica, Sutil és a már említett három pilóta, valamint a műszaki hiba miatt vége lőtt nem sokkal búcsúzó Hülkenberg pozícióját öröklő Pedro de la Rosa ért be a pontszerző helyeken, de a vizsgálatok és a lehetséges büntetések miatt a végeredmény még radikálisan átalakulhat.

Európa Nagydíj, Valencia, 2010.06.27. 

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:38.766 Jenson Button