Nem tolongtak a szponzorok az elmúlt években a Forma-1-es csapatoknál, a cégek kevesebbet költöttek a gazdasági válság miatt. Ez az idény fordulópontot jelenthet, a Monacóra kifejezetten optimistává vált csapatok úgy érzik, hogy a vállalatok készek újra talicskaszám vinni a pénzt hozzájuk.

Noha a hatalmas televíziós nézettség (1,7 milliárd néző tavaly) miatt óriási érték az F1-ben hirdetni, mindenkinek nehézséget okozott az elmúlt években, hogy új támogatókat győzzön meg a szerepvállalásról. 2010-re változott a helyzet, 25 új vagy visszatérő márka jelent meg, az újoncok között olyanok szerepelnek, mint a TW Steel, a Full Tilt Poker vagy a Tune Group.

“Valóban, újra van érdeklődés a szponzorok részéről, ezért is jöttem az F1-be” – mondta például Tony Fernandes, a Lotus tulajdonosa. Nem is hiába jelentkeznek a támogatók, a sorozat technológiai partnerének számító LG és a csapatok szövetsége (FOTA) megbízásából készített, legújabb F1-rajongós felmérés azt mutatja, hogy megéri beszállni.

A megkérdezetettek 56,3 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolná meg olyan gyártó termékét, amely szponzororálja valamelyik csapatot (a fontos piacnak számító Ázsiában és Amerikában 65,8 és 70,3 százalék ez a mutató), 54,1 százalékuk többre is tartja azokat a cégeket, amelyek pénzt szánnak az F1-re.

Jó példa a sorozat hatékonyságára a Renault-t támogató TW Steel példája, az óragyártó minden előzetes várakozását felülmúlta az együttműködés. Több órát ad el a cég, a Renault-kollekció bázeli bemutatója után megrohanták a céget az ügyfelek.

Jim Wright, a Virgin marketingigazgatója ugyanakkor úgy látja, hogy minden pozitív jel ellenére az F1-nek nyitnia kellene a fogyasztási cikkek felé. “Még mindig nincs jelen túl sok olyan szponzor, amely fogyasztási cikkeket értékesít nagy mennyiségben. Nincs M&Ms vagy 7-Eleven. Megvan ennek az oka, nem vagyunk elég vonzóak az ilyen cégek számára, dolgoznunk kell rajta, hogy a mindennapi árucikkeket is érdemes legyen a Forma-1-ben hirdetni” – fogalmazott Wright.