Timo Glock a 2010-es szezon előtt több nagyobb csapat ajánlatát is visszautasítva szerződött az idény egyik új csapatához, a Virgin Racinghez. A brit alakulat eddig nem teljesített valami fényesen, öt futam alatt összesen három célba érést könyvelhettek el, a német pilóta csak Barcelonában jutott el először a kockás zászlóig.

Glockot kedden arról kérdezte a Motorsport-total.com újságírója, hogy megfordult-e már a fejében a több évre szóló virgines szerződésének felbontása.

“Ha egyáltalán nem történik változás, akkor természetesen felmerülhet ilyesmi. De egyelőre nem gondolkodom ezen, nem keresek más lehetőséget. Várjunk még néhány futamot, majd akkor meglátjuk” – mondta.

Ahogy az idény elején kiderült, a Virgin félretervezte az autóját, a VR-01-esbe kisebb tank került a kelleténél. A kiscsapat Spanyolországra már új, átépített kasztnit adott Glocknak – Lucas di Grassi azonban csak Törökországban jut hozzá a B autóhoz -, de a német is elismerte, hogy a frissített járgány alulmúlta az elvárásokat.

“Különösen a péntek volt katasztrofális, lassabb voltam, mint a régi autóval. Hogy miért, nem tudom. De legalább megoldottuk a tank problémáját. Az üzemanyagrendszer az időmérőre jelentősen javult, de az aerodinamikai fejlesztések nem működtek úgy, mint vártuk.”

A Virgin technikai főnöke, Nick Wirth úttörő módon szélcsatorna nélkül, csakis számítógépes áramlástani szimulációval (CFD) fejleszti az autót. A kérdésre, hogy lehet-e ez a problémák oka, Glock kurtán felelt: “Nem tudom” – mondta.