Az idei év végén kivonul a Forma-1-ből a BMW. Peter Sauber, aki 1993-ban a csapatot alapította, majd 20 százalékos részesedést megtartva 2005-ben eladta a BMW-nek a bejelentés után azonnal megpróbálta visszavásárolni – a motorgyártáson kívül mindenért felelős – hinwilli bázist, hogy biztosítsa csapata jövőjét, egyelőre sikertelenül.

“A tárgyalások során nem sikerült megegyeznünk, a BMW pénzügyi igényei egyszerűen túl magasak számomra. Következésképpen nem tudtuk aláírni a többi csapat által a napokban szignált Concorde megállapodást, amelynek milliós nagyságrendű kifizetései akár biztosíthatnák a csapat jövőjét” – mondta Sauber, aki továbbra is eltökélt, hogy megmentse a csapatot.

“Nagyon csalódott és szomorú vagyok. Ez a legszörnyűbb nap 40 éves motorsport pályafutásom során. Más megoldást kell keresni. A felelősség a BMW-t terheli, de mondanom sem kell, én hajlandó vagyok segíteni ugyanúgy, mint korábban.”

Räikkönen is a Sauberben debütált

Räikkönen is a Sauberben debütált

Räikkönen is a Sauberben debütált


Egyelőre komoly befektetőre vár a BMW, a találgatások meg is indultak. Felmerült a háromszoros világbajnok Nelson Piquet neve, aki a fiának csinálna csapatot, de a brazil tagadta, hogy ilyen terve lenne.

Más pletykák szerint a BMW Motorsport igazgatója, a csapat vezetője Mario Theissen összefogva Peter Sauberrel megpróbál ütőképes szponzorokat találni és a Honda-Brwanhoz hasonlóan átvenni a csapatot. A csapatirányítást eddig is megoldották, már csak pénzre van szükség. Úgy 150 millió euróra legalább. 

Theissen rögtön az egyetemi évei után, 1977-ben a BMW-hez került, ahol folyamatosan lépett előre a ranglétrán. Vajon hátat fordít a bajor gyárnak?