A csapatok továbbra sem engednek, az érdekkülönbségeik ellenére egységes kiállással utasítják el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által jövőre bevezetni kívánt 60 millió dolláros költségplafont. Vasárnap közös levélben szólították fel Mosleyt az idei szabályok megtartására.

“Azt kértük, hogy térjünk vissza a 2009-es szabályokhoz, és közösen dolgozhassuk ki a jövő évi változásokat. Ne feledjük, a csapatok is elkötelezettek a költségek csökkentése mellett, de ez az ő dolguk. Mi tudjuk, hogy mennyit tudunk befektetni, mi tudjuk, mire vagyunk képesek, a csapatok ezt maguk között tudják megtárgyalni. Magunk tudjuk eldönteni, hogy mit tudunk vállalni azért, hogy az F1 mostani színvonalát fenntartsuk. Úgy érezzük, hogy ebbe nem kellene külső személynek beleszólnia” – összegezte a FOTA álláspontját a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

Az FIA elnöke, Max Mosley lassan hajlik már az engedményekre, de úgy gondolja, hogy egy-két gyártó mindenképpen távozni fog a Forma-1-ből:

A csapatok hajthatatlanok 1
Ők akarják írni a szabályokat


“Lehetne egy (60 millió dollárnál) magasabb összeg jövőre, és a teljes korlát csak 2011-ben következne. Ez is egy lehetőség” – mondta az angol Monacóban.

“Azt hiszem, egy vagy két gyártó kiszállhat, de ennek nem lesz köze a mostani vitához. A (válság miatt) nehéz helyzetben lévő cégek valószínűleg nem kívánnak hatalmas összegeket a Forma-1-be ölni” – tette hozzá.

Mosley valószínűleg a Toyotára és a Renault-ra célzott, ugyanis a japán cég tavaly történelmi veszteséget könyvelhetett el, a francia gyártó pedig évek óta lebegteti az F1-es részvételt, csak félszívvel költ a sportra, így az év végén távozó főszponzor, az ING kivonulása végképp eldöntheti a kérdést.

A helyzet megoldására a maival együtt öt napja van a feleknek, ugyanis a 2010-es idényre való nevezés határideje 29-én, pénteken jár le. Ha a költségplafon marad, a Toyota, a Ferrari, a Renault és a Red Bull két csapata nem fogja leadni a jelentkezését.