A nagyok még válságban is vonzzák a szponzort

A nagyok még válságban is vonzzák a szponzort

A Ferrari ma bejelentette, hogy a csapat új szponzorral gazdagodik, 2009-től az indiai autógyártó, a Tata lesz. Az utóbbi években egyre növekvő és ismertebb indiai cég csatlakozását a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo “történelmi” jelentőségűnek bélyegezte.

A Tata 2005-ben az első indiai F1-es versenyző, Narain Karthikeyan révén lépett be a száguldó cirkuszba, előbb a Jordan, majd a Williams támogatója volt. Szintén a grove-i csapat partnere volt a Lenovo, amely 2009-től már a McLaren csapatát erősíti.

A hír nem nagy meglepetés, már a múlt héten nyílt titok volt, de ma hivatalosan is megerősítette mindkét érintett fél. A Williamset két idény után elhagyó kínai székhelyű számítástechnikai óriás a következő idénytől a McLaren technikai partnere lesz, azaz ők látják majd el számítógépekkel mind a wokingi központot, mind a versenyekre utazó csapatot. A megállapodás keretében a Lenovo logója nem kerül fel az autóra vagy a pilóták overalljára, a cég inkább a pályákon elhelyezett hirdetésekre koncentrál ezután.

Sem a Ferrari-Tata, sem a McLaren-Lenovo együttműködés időtartamát nem hozták nyilvánosságra.