A Brazil Nagydíjon a Red Bull-os David Coulthard utolsó F1-es futamán vesz majd részt versenyzőként. A mezőny korelnöke Interlagos után szögre akasztja a sisakot, ahogy azt még júliusban, a Brit Nagydíjon bejelentette.
A tesztpilótát előléptetik

A tesztpilótát előléptetik

A tesztpilótát előléptetik


Az 1971-es születésű DC 15 idénnyel és 245 futammal a háta mögött minden idők egyik legtapasztaltabb F1-es versenyzője, 535 pontjával pedig a legeredményesebb brit, és a legsikeresebb olyan versenyző, akiből nem lett világbajok. David az 1994-től máig tartó pályafutása alatt 13 futamgyőzelmet aratott, és 62 alkalommal állhatott a dobogóra. 12 pole pozíció és 18 leggyorsabb kör is áll a neve mellett. Legjobb eredményét 2001-ben érte el, amikor Michael Schumacher mögött a második lett a világbajnokságban.

A legenda árnyékában

Coulthard igen nehéz körülmények között került a Forma-1-be, az akkor 23 éves tesztpilótát a Williamsnél az Imolában tragikusan elhunyt legenda, Ayrton Senna helyére ültették be. Első félszezonjában a skót srác Nigel Mansell-lel váltogatta az ülését, és a Portugál Nagydíjon már dobogóra is állhatott.

1995-ben már jöttek a jó eredmények, és egy évvel az első dobogó után megérkezett az első győzelem is, szintén Portugáliában.

Az aranykor

Az aranykor

Az aranykor


Az aranykor

DC 1996-ban nagy pénzért a McLarenhez szerződött Mika Häkkinen mellé, ami talán pályafutása legrosszabb döntése volt, tekintve, hogy a következő két évben a Williams két tehetséges, de pilótazseninek azért nem nevezhető versenyzője, Damon Hill és Jacques Villeneuve is világbajnok lett.

Coulthard a a wokingi csapattal a Forma-1 történetének egyik legtartósabb kapcsolatát alakította ki, ugyanis egészen 2004-ig maradt velük. A kilencvenes évek vége és az ezredforduló volt mind a McLaren, mind Coulthard fénykora, jöttek a győzelmek és a dobogós helyezések.

Csata Schumacherrel az ezredfordulón

Csata Schumacherrel az ezredfordulón

Csata Schumacherrel az ezredfordulón


Bár egy elég furcsa megállapodás alapján Coulthard önként vállalta Häkkinen másodhegedűsének szerepét 98-ban, és később azt nyilatkozta, hogy mindig is úgy érezte, hogy a finnt jobban szerették a csapatnál, 2001-ben neki is akadt esélye a bajnoki cím megszerzésére. Sajnos ekkor már nem lehetett tartani a lépést az épp szupersztári státuszba emelkedő Michael Schumacherrel, ennek ellenére a német és ő óriási csatákat vívtak a futamokon, úgy, hogy számos alkalommal Schumi maradt alul.


A Red Bull első dobogója

A Red Bull első dobogója

A Red Bull első dobogója


Másodvirágzás a Red Bullnál

2004-re nagyon úgy tűnt, hogy a skót felett eljárt az idő, és az idény végén búcsút is mondhat a sportnak, de egy meglepetésszerű manőverrel Coulthard a Jaguarból 2005-re Red Bull-lá keresztelt csapathoz szerződött egy évre. Az előző évben még csak a mezőny végén kullogó csapat autójával DC csodákat művelt 2005-ben, amikor épp nem romlott el, erős középmezőnybeli pozíciókban végzett (ugyanannyi pontot gyűjtött, mint előző évben a McLarennel!).

2006-ban a Monacói Nagydíjon még egy dobogó is összejött, és bár ilyen kiemelkedő eredmény nem volt 2007-ben, pontszámban hozta az előző évet. Idén már – ha nem is mindig saját hibájából – inkább a balesetek és elrontott előzések miatt beszélhettünk Coulthardról, azonban a Kanadai Nagydíjon a szerencse és a rutin összjátéka folytán újra a dobogóra került, sajnos azóta a pontszerzés is csak egyszer jött össze.

2003 - az utolsó futamgyőzelem

2003 – az utolsó futamgyőzelem

2003 – az utolsó futamgyőzelem


Úriemberből nem lesz bajnok?

Coulthardot a Forma-1 világában igazi úriemberként tartják számon, aki emellett humoros, és nagyon őszinte. A szakértők szerint a bajnoki cím talán azért kerülte el, mert nem volt elég kitartó, nem tudott mindig 100 százalékosan koncentrálni, és talán az alkatából is hiányzott valami ehhez, legalábbis az alábbi szavai erre utalnak:

“Michael [Schumacher] 1998-ban Spában azt mondta nekem, hogy ő még sosem tévedett. Hát, ha ez kell ahhoz, ez az utolsó lépés a bajnoki cím felé, akkor én nem szeretnék az lenni. Én szeretnék bízni az emberekben, és szeretnék néha tévedni. Az embernek nem lehet mindig igaza” – mondta Coulthard 1998-ban, miután egy rosszul sikerült elengedési manővernél kiejtette Schumachert, aki utána azzal vádolta, hogy a mclarenes meg akarta ölni őt.

Jegyesével, Karennel

Jegyesével, Karennel

Jegyesével, Karennel


DC vasárnapi búcsúfutama után sem hagyja el teljesen a Forma-1-et, hiszen a Red Bull tanácsadójaként és alkalmi tesztpilótájaként minden futamon részt vesz majd jövőre is, és úgy tudni, hogy a BBC közvetítőgárdájának is tagja lesz. A pályafutása során nagy nőcsábásznak megismert David 2006-ban ismerkedett meg mostani jegyesével, Karen Minier-vel, aki hamarosan születendő gyermekének anyja is lesz.