A Forma-1-es küzdelem ez alkalommal szünet nélkül folytatódik, Spa után az utolsó európai verseny, az Olasz Nagydíj következik a hétvégén. A belga forduló után újra igazi történelmi helyszín következik, amely nem mellékesen az F1 jelenleg leggyorsabb pályája, ahol az autók minimális leszorítóerővel versenyeznek, a csúcssebesség pedig elérheti a 340 km/órát,. A főszereplők most is ugyanazok, mint eddig, és a lehetséges forgatókönyv is hasonló.

A világbajnoki küzdelem mostanra gyakorlatilag kétszereplősre szűkült, de mivel Kimi Raikkönen egyelőre nem áll be Felipe Massa mögé, így Lewis Hamiltonnal kiegészülve újra mindhárman a győzelemre hajtanak majd.

Ez történt tavaly

A favorit újra csak a McLaren pilótája, az elvesztett belgiumi győzelem után Hamilton ég a vágytól, hogy a Ferrari otthonában törleszthessen. A körülmények is az ő kezére játszanak, hiszen az egyébként tipikusan száraz monzai verseny ezen a hétvégén csapadékos lehet. Hamilton esőmenő, ezt már láthattuk többször, emellett az autó is jobban viselkedik a vizes pályán, ahogy a Bridgestone keményebb keveréke is jobban fekszik a McLarennek, mint a Ferrarinak – az utóbbiakról múlt vasárnap is megbizonyosodhattunk.

A Ferrari otthonában alázhat Hamilton 1
Ferrariország


Az 5793 méteres pályán a gyors egyenesek ugyan a Ferrari előnyére válhatnak a motor erőfölénye miatt, de a gyors kanyarok szinte teljes hiánya, és a kerékvetők minél jobb kihasználása is inkább a McLaren felé lendíti az ingát.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy tavaly a McLaren megalázó fölénnyel verte otthon a Ferrarit, mindenképpen Hamilton tűnik a legbiztosabb fogadásnak, egyetlen hátrány a Ferrarikkal szemben, hogy míg ők mindketten friss motorral vágnak neki a hétvégének, addig az ő erőforrása ciklusának felénél jár csak, pedig a monzai pálya 76 százalékát tövig nyomott gázzal teljesítik a pilóták.

A ferrarisok előtt hatalmas feladat áll: győzelemmel kell kielégíteniük a tifosók igényeit. A csapat bajnoki esélyese, Massa kimondottan rossz eredményekkel rendelkezik Monzában, akármilyen hihetetlen is, eddigi öt F1-es szezonja során a brazil még pontot sem szerzett itt (tavaly műszaki hiba miatt esett ki). Nehezítheti Massa dolgát az eső is, ahogy láttuk már, nem épp olyankor van csúcsformájában.

Räikkönen már minden mindegy alapon vág neki az Olasz Nagydíjnak,  ahogy már ő is elmondta, nincs vesztenivalója, így újra csak a győzelemre fog hajtani. Padlógázzal. Mi ennek csak örülhetünk, főleg, ha a világbajnok nem dobja el úgy az autót, mint legutóbb. Kimi tavaly legnehezebb futamát teljesítette Monzában, a finn ugyanis nagyot bukott a szombati szabadedzésen, megsérült a nyaka, ami természetesen még vasárnap is kínozta. Alonso és Hamilton mögött végül a harmadik lett.

Alonso tavalyi pole-köre

Ha már említettük Alonsót, ő saját bevallása szerint nem várja, hogy a Renault-val sikerülne megismételnie a spái negyedik helyet – legalábbis szárazon nem. Szerintünk esőben a dobogó is összejöhet a spanyolnak, ha a szerencse is mellé áll.

Az F1 leggyorsabb pályája

Az F1 leggyorsabb pályája


A BMW-kkel természetesen mindig számolni kell (a két héttel ezelőtti teszten Nick Heidfeld volt a leggyorsabb a pályán!), de mostanra a Toro Rosso párosa is magasra kapaszkodott – a Ferrari erőforrásaival a kisebbik Red Bull-csapat mindkét pilótája nagyot alakíthat, külön motivációt jelent számukra, hogy a faenzai alakulat szintén hazai versenyére érkezik Monzába.

A Toyota célja a konstruktőri negyedik hely megerősítése lesz, és miután a hasonló jellegű kanadai pályán is jól mentek, így itt sem rosszak a kilátások.

2000 óta ötször nyert Monzában a Ferrari, de a mostani élmenők közül eddig senki – valószínű, hogy a még aktív korábbi győztesek, Rubens Barrichello és Alonso most nem ismételnek -, így szinte biztos, hogy a hétvégén új győztest is avat a pálya.

A tavalyi dobogó

A tavalyi dobogó


Olasz Nagydíj, Monza, 2008.09.12-14.

A pálya hossza: 5793 m
Körök száma: 53
Pályarekord: 1:21.046 – Barrichello, 2004.
A tavalyi dobogó: 1. Alonso, 2. Hamilton, 3. Räikkönen