Az izgalmasnak beharangozott, de végül mindössze két valódi előzést hozó Európa Nagydíj után Lewis Hamilton bevallotta, hogy előzések nélkül belülről sem valami izgalmas a Forma-1.
 
“A felkészülés és az autó szempontjából Valencia ugyanolyan volt, mint bármelyik másik pálya. A gondot az jelentette, hogy nem lehetett a riválisok közelébe jutni, ahogy sok más pályán sem. Közelebb kell férkőznünk az elöl haladó autóhoz, több előzés kell, mert így elég unalmas a dolog. Valenciában nem is volt előzés. Én mindenképpen amellett vagyok, hogy izgalmasabb legyen a Forma-1” – nyilatkozta az Eurosportnak a mclarenes.

A valenciai unalomnak több oka is volt: a szokásos “koszos” légáramlatok mellett, amelyek minden futamon nehézzé teszik az előzést. A pálya karakterisztikája csak első pillantásra látszott csatázásra alkalmasnak: a hosszú egyeneseken valójában több apró törés, ív is is volt, ami nehézzé tette a kiugrást, ami pedig végképp tönkretette az ilyen jellegű próbálkozásokat, az az ideális ív mellett álló hihetetlen mennyiségű por volt, hiába volt széles az aszfaltcsík, ha csakis egy autónyi szélességben volt rajta tapadás.

Ha a valenciai körülmények nem is, maga a Forma-1 változik jövőre, a 2009-es szabályváltozások nagyjából 40 százalékkal csökkentik majd az aerodinamikai tapadást, a sok apró szárny, kémény, légterelőnyúlvány eltűnésével talán könnyebb lesz majd előzni, van remény.