A McLaren ugyanis egy olyan újítással állt elő, amely akár sértheti is a szabályok szellemét – ha a betűjét nem is. A csapat autóinak kormánykerekére a hagyományos két sebességváltó fül mellé ugyanis még két fül került, amelyekkel a pilóta a váltás közben az előre beállított motorkarakterisztikák között is válthat, így ideális szinten tartva a nyomatékot a kigyorsításoknál, ami miatt természetesen jóval kisebb az esélye a kerekek megpördülésének. A megoldást akár kézi kipörgésgátlónak is nevezhetjük.
Hogy csalásról van-e szó, nem tiszta, de abban biztosak lehetünk, hogy ha a riválisok – főképp a Ferrari – nem tudnak előnyt szerezni egy hasonló újítással, és/vagy úgy érzik, hogy a McLaren ezzel jelentős előnyhöz jutott – eddig úgy tűnik -, akkor a wokingiakat be fogják panaszolni, aminek a kifogásolt fejlesztés betiltása, és büntetés is lehet a vége.
De lehet, hogy még erre sem lesz szükség, ugyanis az FIA saját hatáskörén belül is kíváncsi lett Hamilton jelentős fölényének okára, és a Német Nagydíj után a győztes motorját további vizsgálatokra megtartották.