Bár a Német Nagydíj Timo Glock balesete után vált izgalmassá, de valószínű, hogy a toyotás pilóta megelégedett volna egy unalmas futammal is, ha cserébe épségben célba érhet.

Glock a 36. körét kezdte volna meg, amikor a célegyenes-ráfordító kanyar kerékvetőjén egyszerűen eltört az autó jobb hátsó felfüggesztése. A Toyota ezután megpördült, irányíthatatlanul keresztülsodródott a célegyenesen és a bokszutca falának csapódott. Az autó darabokra tört, Glock azonban sérülés nélkül megúszta az esetet.  


A 26 éves versenyzőt az eset után megfigyelésre kórházba szállították, az éjszakát is ott töltötte, de a csapat főmérnöke, Pascal Vasselon szerint Glock már a héten szeretne újra vezetni a jerezi teszten.

“Jól van. Nem biztos, hogy lehetséges, de máris azon gondolkodik, hogy szeretne vezetni Jerezben. Szóval tényleg jól van.”

A csapatnak komoly munkája lesz a baleset  okainak felderítésével, hiszen maga az autó nagyon összetört, így máshonnan kell majd adatokat szerezniük.

“Az autó a hátuljával csapódott a falnak, így teljesen összetört. Meg kell vizsgálnunk a baleset előtti adatokat, hogy milyen terhelés érte az alkatrészt. Őszintén szólva, egyelőre nem tudunk semmit, az autón nem lehet mit elemezni. Alaposan át kell néznünk a baleset előtti körök adatait és a videofelvételeket, csak azután tudunk majd többet a történtekről” – mondta Vasselon.

Rejtély Glock balesete 3


A Toyota vezetői baleset oka mellett a pálya személyzetének viselkedésére is szeretnének választ kapni, ugyanis nem voltak teljesen elégedettek a mentéssel. A csapat elnöke, John Howett elmondta, hogy az FIA-hoz fordulnak a kérdéssel kapcsolatban.

“Szeretnénk velük megbeszélni, hogy a pilótát miért úgy vették ki az autóból, ahogy, de azt hiszem, panaszt nem nyújtunk be. A versenyzőt általában az üléssel emelik ki, de amennyire láttuk, most nem így történt. Persze mindenki kapkodhat a nagy izgalomban. Megnézzük majd a videót, hogy pontosan értsük a történteket” – nyilatkozta a baleset után a Toyota-főnök.

Az eset: