Az idény elején a Red Bull vitte pályára elsőként az ún. cápauszony-szárnyat, a függőleges légterelővel ellátott motorborítást. Utánuk a Renault, a testvércsapat Toro Rosso, majd a Force India is felszerelte az autóra az újítást, a múlt heti hockenheimi tesztsorozaton pedig a McLaren és a Toyota is kipróbálta.

Ma azonban mindkét csapat megerősítette, hogy a tesztek ellenére nem használják majd a szárnyat a Német Nagydíjon, még nem biztosak abban, hogy valóban előnyt jelentene a futamon.

Egyelőre talonban marad az uszony

Egyelőre talonban marad az uszony

Egyelőre talonban marad az uszony


“Talán nem Hockenheim a legalkalmasabb helyszín arra, hogy kipróbáljuk az új szárnyat, meg kell még vizsgálnunk, hogy hogyan viselkedik keresztirányú szélben. Elég szeles volt a hockenheimi teszt, de nem sok gondot okozott, ami azért biztató a jövőre nézve” – mondta még múlt héten a mclarenes Heikki Kovalainen.

Érdekes módon a Red Bull és a Renault konstrukcióinak nem volt problémájuk a széllel, de a Force India pórul járt az újítással – három hete Silverstone-ban Giancarlo Fisichella egy széllökés miatt vesztette el az uralmát az autó felett, amit csúnyán össze is tört, érthető tehát a McLaren és a Toyota óvatossága.