Az FIA a Kanadai Nagydíjra megszigorította a McLaren által tavaly bevezetett, és azóta a csapatok között széles körben elterjedt ún. hídszárnyra vonatkozó szabályokat. Mivel az idei Török Nagydíj belső kamerás felvételei alapján a szabályalkotók úgy vélték, hogy a hídszárnyak a kelleténél jobban változtatják az alakjukat nagy sebességnél, így kikötötték, hogy a Renault-hoz hasonlóan minden csapat autóján egy rögzítőelemmel erősítsék meg az alkatrészt.

A Kanadai Nagydíjon azért különösen fontos a szigorítás, mert a pálya nagyon kétarcú, a lassú kanyarok gyors egyenesekkel váltakoznak, így a flexibilis légterelők a szokásosnál is nagyobb előnyt jelenthetnek. Tavaly is történt szabálymódosítás ezen a téren a verseny előtt.

Idén már nem történhet ilyen
Idén már nem történhet ilyen

F1: Átépítették az autókat

F1: Átépítették az autókat

Idén már nem történhet ilyen
Nem lesz könnyű
A McLaren most is újított
F1: Átépítették az autókat 17
F1: Átépítették az autókat 18
Mindenki megoldotta
A kanyarokban nem bírja a pálya
Nagy az esély a csapadékra
A pályamunkásokra mondott csúnyát
Nem jött jól az aszfaltbalhé
Titok, hogy miért ejtették Montrealt
Fotó megosztása:
A McLaren most is újított

A McLaren most is újított

A McLaren most is újított


A csapatok mind meg is tették a szükséges intézkedéseket, a Williams, a Red Bull, a Toro Rosso és a Toyota is alátámasztotta az orr felett átívelőelemet. Az eredeti feltaláló, a McLaren egy kicsit másképp oldotta meg a kérdést: a wokingiak autóján nem alulról, hanem az orr fentebbi részéről felülről leívelő alkatrésszel rögzítették a “hidat”.