Forróságra számítanak
Forróságra számítanak

Csalnának a csapatok a gumikkal?

Csalnának a csapatok a gumikkal?

Forróságra számítanak
Újra szuperlággyal köröznek majd
Minden jobb lesz minta nélkül!
Csalnának a csapatok a gumikkal? 32
1997 óta most először nem lesz minta
2010-ig egyedül a porondon
Trulli már holnap váltana
A GP2-ben is slickeket használnak
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Idén már ezeket is megjelölik
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Paplanok nélkül baj lesz
Legközelebb jobb lesz
Maradnak a paplanok
A bajnok elégedetlen
Csalnának a csapatok a gumikkal? 44
Közös ünnep
Van mire büszkének lenni
Jól kitalálták...?
Lesz még teszt
A slickek a raktárban maradtak
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
A keverékeken is változtattak
Idén erre kell figyelni
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:

Paplanok nélkül baj lesz

Paplanok nélkül baj lesz

2009-ben komoly szabályváltozások következnek az F1-ben. A jelentősen korlátozott aerodinamikai hatékonyság, és az energiavisszanyerő hibrid rendszer, a KERS bevezetése mellett 1997 után jövőre újra minta nélküli, slick gumik kerülnek majd az autókra, és a tervek szerint az gumik melegítésére használt ún. paplanokat is elveszik.

A csapatok eddig kétszer tesztelték a Bridgestone fejlesztés alatt álló slickjeit, de sokan panaszkodtak amiatt, hogy a jövőre bevezetésre kerülő abroncsokat a gumimelegítők nélkül szinte lehetetlen megfelelő hőfokra hozni, ezért balesetveszélyt jelenthetnek.

A csapatok az FIA-nál már próbálták elérni, hogy a paplanok betiltását tolják el 2010-re, de a szervezet a Bridgestone-nal konzultálva arra jutott, hogy nem engednek a kérésnek. A japán gumigyártó szerint nem is a biztonság miatt ágálnak igazából a csapatok.

“A Bridgestone jelezte az FIA-nak, hogy bízik abban, hogy képes lesz a paplanok nélkül is mind a tapadás, mind a vezetés szempontjából megfelelő gumikat készíteni” – mondta a japán gyártó motorsportért felelős vezetője, Hirohide Hamashima.

A japán szakember szerint semmi szükség a halasztásra, a csapatok inkább attól tartanak, hogy a riválisok ügyeskednek majd a biztonságosnál alacsonyabb guminyomással, hogy előnyt szerezzenek.

“Igazából a minimális guminyomás a fő probléma, emiatt aggódnak. Mi javaslunk egy minimális értéket, amelyen biztonságosan használhatók a slickek, de némelyik csapat kockáztat, és csal. A riválisok igazából ettől félnek, ezért akarják megtartani a melegítőket” – mondta Hamashima.