Az 1997 végén betiltott slick gumik tegnap térhettek vissza először a Forma-1-be. A Bridgestone a hagyományos bordázott abroncsok mellett minden csapatnak szállított minta nélkülieket is, hogy megkezdjék a tesztelést a 2009-ben várható bevezetés előtt.

A tegnapi napon azonnal kiderült, hogy a régi-új gumik gyorsabbak a most használtaknál – délelőtt a hondás Jenson Button, délután pedig a BMW-s Nick Heidfeld volt a leggyorsabb, mindketten slickeken. Minta nélküli abroncsot tettek fel a Super Agurinál és a Force Indiánál is, de a Giancarlo Fisichella által vezetett autó műszaki problémái miatt nem sok adatot gyűjthettek.

“Nagyon izgalmas volt, amikor megjöttek a gumik a takaróval, és amikor levették őket, egészen szokatlan látvány volt, nagyon szokatlan. Természetesen nagyobb volt a tapadás, könnyebb volt vezetni. Kicsit több lehetőség volt hibázni, könnyebb korrigálni. Sokkal kiszámíthatóbb volt, bár csak tíz kört mentem” – magyarázta Heidfeld. A német azt is hozzátette, hogy nagyobb különbséget tapasztalt a kanyarokban, mint amire számított.

Jenson Button kiemelte, hogy nagyon élvezte az új gumik használatát:

“Jó móka volt! Most először vezettem F1-est slickeken, és kiszámíthatóbb volt a viselkedése. Sokkal jobban éreztem, hogy merre is megy az autó. Világos, hogy még a fejlesztés elején járunk, de jó benyomásaim voltak. Dolgoznunk kell a 2009-es szabályozáson, de összességében jó volt” – mondta tegnap a hondás pilóta.

Rossiter óvatos

Rossiter óvatos

Rossiter óvatos


A Super Aguri-s – de tulajdonképpen szintén a Hondának tesztelő – James Rossiter már óvatosabban fogalmazott a slickekkel kapcsolatban. Míg Button és Heidfeld a 2008-as szabályoknak megfelelő aerodinamikai beállításokkal használta a minta nélküli abroncsokat, a brit tesztpilóta már a 2009-es beállításokkal végzett szimulációt, és ez bizony nem győzte meg maradéktalanul:

“Kipróbáltam a 2009-es leszórítóerőt bordázott gumikkal, és az autó vezethetetlen volt. Aztán átálltam slickekre, és jobb lett. A slickeken jobbak a gyors kanyarok, és talán az elöl haladóhoz is közelebb lehet jutni, de azt hiszem, a lassabb kanyarokban hátrányt jelent, nem is tudom. A fejlesztés kezdeti szakaszban jár, majd meglátjuk, hogy alakul, de be kell vallanom, hogy elég nehéz volt így vezetni” – magyarázta Rossiter.