Üdvözlet mindenkinek!

A vasárnapi futam sajnos nem úgy alakult, ahogy azt vártuk. Hosszú, kimerítő délután volt, és bár végig a maximumot nyújtottam, nem sikerült a hetediknél jobb helyen végezni. Messze vagyunk még attól, ahol a csapat lenni szeretne.

Aki szokta nézni a futamokat, az tudja, hogy Monza elég különleges pálya, nagyon hosszú egyenesekkel és lassú kanyarokkal, ahol csak megfelelően nagy sebességgel lehet jó eredményt elérni. Az alacsony leszorítóerőre beállított autót könnyű felismerni, hiszen alig lehet észrevenni a szponzorok logóit a hátsó szárnyon, ahol pedig általában jól kivehetők a feliratok. Az autót is nagyon másképp kell ilyenkor vezetni. Finoman kell vele bánni, szinte csak ujjheggyel hozzáérve a kormányhoz, nehogy valami agresszív mozdulatot tegyünk. Az autó úttartása nagyon gyenge, könnyen ide-oda csúszkál, ha nem vigyázunk, szinte a kés élén egyensúlyozunk minden kanyarban 53 körön keresztül!

Az a jó a monzai pályán, hogy a szokatlanul alacsonyra állított leszorítóerő miatt a sorrend néha kissé átalakul. Előfordul, hogy valaki eggyel előre tud lépni a rivális csapathoz képest, és mi pontosan erre számítottunk. Minden simán ment a hétvégén, az autóval is minden rendben volt, annak ellenére, hogy a harmadik edzés nagy része elveszett Räikkönen balesete miatt. Sikerült bekerülnöm az első tízbe, és a hetedik helyről indulva abban reménykedtem, hogy megismétlődik, ami a Török Nagydíjon történt, ahol a BMW-vel kellett megküzdenem.


A versenyen azonban kiderült, hogy ez mégsem lesz így. Minden körben a maximumot hoztam ki magamból és az autóból, de nem tudtam megelőzni az előttem haladókat, sőt, Rosberg a jó stratégiájának köszönhetően meg is előzött engem. Csalódott voltam, de az ehhez hasonló napokon mindig tudatosítom magamban, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, és a csapat a lehető legtöbbet hozta ki az autóból is. A boxutcába mindig jó ütemben sikerült kiállnom és a csapat egész hétvégén a maximumot nyújtotta. Sajnos nem voltunk elég gyorsak.

Jövő héten irány Spa, ami teljesen új kihívást jelent mindannyiunknak. Csak öt napunk van addig, de egy ilyen hétvége után a legjobb gyógyír újra belevetni magunkat a versenyzésbe.
Spa minden Forma-1-es versenyző álma, bárhonnan is induljon valaki a rácsról. A bámulatos kanyaroknak köszönhetően megbízható versenyzéssel nagyon jó eredményeket lehet elérni. Az autó beállításai sem lesznek annyira szélsőségesek, mint Monzában, remélem, a Török Nagydíjon már kipróbált fejlesztések ismét nekünk dolgoznak majd. Jövő vasárnap minden kiderül!

Addig is viszlát!

Heikki

A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.