Üdvözlet mindenkinek!

Micsoda hétvége! Ismét mindent beleadtunk az edzésektől egészen a verseny legvégéig, és az mindez a nyolcadik helyre volt elég. Vegyes érzelmek kavarognak bennem. Egyrészt elégedett vagyok, hogy sikerült egy pontot gyűjtenem azok után, hogy a 11. helyről indultam azon a pályán, ahol az előzés gyakorlatilag lehetetlen. Másrészt az autót sokkal kényelmesebb volt vezetni, mint legutóbb a Nürburgringen, és akár még több pontot is bezsebelhettünk volna, ha jobban sikerül a kvalifikáció.

A pénteki edzés nagyon jól ment és az egész csapat optimista volt. A kezdetektől magabiztosan uraltam az autót és a nap során egyre jobb időket futottam. Persze pénteken még nagyon nehéz pontosan felmérni a valós


teljesítményünket, hiszen minden csapat más-más programot tesztel. Egy azonban biztos: sokkal kevesebb módosításra volt szükség szombat reggel, mint korábban bármikor. A nap végére enyém volt a második legjobb idő, de azért igyekeztem két lábbal a földön maradni. A második edzést alacsony üzemanyag terheléssel kezdtem, ez indokolta a jó köridőmet. Utána visszaálltunk a versenyprogramra, amire szükség is volt az itteni pálya általtámasztott követelmények miatt.

A szombati nap sajnos tartogatott néhány kellemetlen meglepetést is a számunkra. A délelőtti szabadedzésen sikerült kialakítani a végleges beállítást és optimistán néztem az időmérő edzés elébe. És igazam is volt! Az első etapban Alonso után enyém volt a második legjobb idő. Aztán fogalmam sincs, mi történt. A második negyedórában


szuperlágy összetételű gumiabronccsal rajtoltam, aztán úgy döntöttünk, hogy lágy keverékkel fejezzük be, mert a felkészülésnél jók voltak vele az eredményeink.
 
Sajnos az autó másképp viselkedett, nem volt jó a tapadása. Olyan szűk a Hungaroring, hogy nem sikerült bejutnom a legjobb tíz közé. 12. helyen végeztem, majd előléptettek a 11. helyre, miután Fisit megbüntették a stewardok. Csalódott voltam, de megpróbáltam optimistán tekinteni a jövőbe, hiszen a Kanadai Nagydíjon már bebizonyítottam, hogy akár a 22. helyről is képes vagyok feljönni a negyedikre. Sok minden megtörténhet vasárnap és felkészülten vártam, hogy akár a legkisebb lehetőséget is megragadjam.

A csapat a lehető legjobb stratégiát választotta a versenyre. Szuperlágy gumiabronccsal rajtoltam, pedig a


versenytársak túl hamar lecserélték ezt a típusú gumit. Én a második szakaszban is ezzel futottam és a 9. helyen álltam, amikor Mark Webber harmadszor is kijött a boxba. Sikerült elé kerülnöm és pontot szereznem. Hosszú volt a futam és életbevágó volt, hogy semmilyen hibát ne kövessek el.

Ezzel az egy ponttal ugyan még nem lehetünk elégedettek, de kijárt nekünk ez is kis jutalom mindazért a kemény munkáért, amit a csapat vasárnap délután végzett. Úgy tűnik, hogy a hónap végéig már nem lesz több tesztelés, de így is minden erőnkkel a Török Nagydíjra koncentrálunk. Higgyék el nekem, a maga részéről a csapat minden tőle telhetőt megtesz és biztos vagyok benne, hogy az erőfeszítéseinknek meglesz a gyümölcse még a szezon vége előtt.

Heikki

A rovatot a világ egyik legjelentősebb biztosítási, banki és vagyonkezelő szolgáltatója, az ING támogatja.